תביעה על סך 18 מיליון שקל הוגשה היום (שלישי) לבית משפט המחוזי בתל אביב נגד בעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג. התובעים הם התובעים רועי ברוכיאל ורועי עוקשי שעבדו עם חוגג ושותפיו בחברת סינגולריטים, שהעניקה לבית"ר ירושלים חסות בסכום של קרוב ל-30 מיליון שקל. השניים, באמצעות עורכי הדין אילן סופר, אלעד בקר ונגה שגב, טוענים בתביעה כי חוגג ושותפו עדי שלג, הוציאו לכאורה כספים מהחברה לטובתם האישית באמצעות בית"ר ירושלים.
בכתב התביעה נטען בין היתר: "עניינה של תביעה זו במעשי מרמה והונאה חמורים שכמותם לא נראו בישראל עד היום, בהיקף של מאות מיליוני דולרים, שביצעו הנתבעים באופן שיטתי ופסול בחברות ובמיזמים שבבעלותם".
2 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג. שותפיו טוענים למרמה
(צילום: עוז מועלם)
עוד נטען כי חוגג ושותפו "הקימו חברות רבות, שבדיעבד התבררו 'כחברות קש' בהן לא הייתה כמעט פעילות ריאלית – רק כדי שיוכלו לגייס באמצעותן מאות מיליוני דולרים במצגי שווא שקריים".
חלק מהנספחים שצורפו לכתב התביעה כוללים מסמכים הנוגעים ישירות לבית"ר ירושלים. למשל, בהסכם החסות בין סינגולריטים למועדון, שנחתם ב-2019, סוכם כי החברה תהיה נותנת החסות הראשית של הקבוצה למשך 10 חודשים בתמורה לתשעה מילון דולר עבור התקופה.
עו"ד סופרעו"ד סופרצילום: מוטי קמחי
בכתב התביעה נטען בהקשר הזה: "מדובר בהסכם פיקטיבי אשר נועד להבריח את כספי המשקיעים, שכן בפועל לא ניתנה לסינגולריטים 'תמורה' ממשית בעבור הסכם החסות הנדיב. אם כן מדובר באמצעי להברחת כספי המשקיעים לטובת התחביבים של מר חוגג".
בנוסף נטען על ידם כי חברת סינגולריטים העניקה לבית"ר ירושלים הלוואה בסכום של מיליון דולר וכי גם כאן מדובר בחלק ממעשי המרמה הנוגעים לפרשה.
2 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר בודקים מה שלום איתמר ניצן
שחקני בית"ר בודקים מה שלום איתמר ניצן
תושפע מהתביעה? בית"ר ירושלים
(צילום: ראובן שוורץ)
ממסמך שהגיע לידי YNET הקשור לתביעה – חוזה חתום בין משה חוגג לחברת סינגולוריטים – נכתב כי לאור העובדה שבית"ר ירושלים חייבת לחוגג 34 מיליון שקלים בגין הלוואות בעלים, ומכיוון שחוגג לקח הלוואה בעבר מחברת סינגולוריטים – הרי שאת כל החוב של בית"ר ירושלים היא תהיה חייבת לחברת המשקיעים.
עו"ד משה מזור, מטעמו של משה חוגג, מסר בתגובה: "לתביעה שהוגשה קדם הליך שלא ניתן לכנותו, אלא כניסיון סחיטה של חוגג. מדובר בטענות קלושות ותלושות שאין בהן דבר, זולת ניסיון מגונה לנסות ולקבל כספים מחוגג ושותפיו שלא כדין.
הפעם העצום בין השכר אותו קיבלו נהג פשוט בחברה ומנהל חשבונות, לבין סכום התביעה מלמד גם הוא, שעניין לנו בשני סחטנים קטנים. לחוגג ראיות רבות המוכיחות את הליך הסחיטה ואלה יוצגו בפני הגורמים המתאימים.
עו"ד מזורעו"ד מזורצילום: עמית שעל
מכל מקום, מדובר בשני עובדים מתוסכלים שהוצאו לחל"ת במהלך משבר הקורונה, ושלימים התברר שגנבו מסמכים מהחברה, בניסיון לסחוט את חוגג. חוגג כמובן לא שיתף פעולה עם ניסיון נלוז זה, ומכאן התביעה.
עצם העובדה שהנתבעים פנו לתקשורת עוד בטרם הומצאה התביעה לחוגג מדברת גם היא בשם עצמה ומלמדת היטב על המניעים הפסולים של מגישיה. חוגג משוכנע שבתום הדיון המשפטי ידו תצא על העליונה ושני העובדים לשעבר יחויבו בתשלום הנזקים הרבים שגרמו בהתנהלותם הפסולה, שלא לומר הפלילית".