סיפור בריחתו מהארץ של המאמן המנטלי של נבחרת ישראל מרקוס רוגן לאחר שנדבק בקורונה, ושנחשף ב-ynet, ממשיך לספק כותרות. והפעם, אחרי שבהתאחדות לא הצליחו לתפוס את האוסטרי, הגיע תורו של רוגן להסביר את הצד שלו בסיפור.
פרשת מרקוס רוגן, כל הפרטים:
"לא רציתי להישאר שבועיים בארץ, זו לא המדינה שלי", אמר רוגן להתאחדות שדרשו ממנו הסברים. "לא הבנתי שצריך להישאר פה, רציתי להיות בארצות הברית. בטיסות שלי הקפדתי להיות עם מסכה, אין פה בעיה".
3 צפייה בגלריה
מרקוס רוגן
מרקוס רוגן
"לא הבנתי שצריך להישאר פה". מרקוס רוגן
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
3 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
רק היום ההתאחדות הצליחה ליצור קשר עם רוגן. חסון
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
רוגן היה מחויב בבידוד בעקבות בדיקה שנערכה לו אחרי ההפסד (2:1) של הנבחרת לצ'כיה בסמי עופר בשבוע שעבר במסגרת ליגת האומות. "כבר באוטובוס למלון בקיסריה הוא נשכב על הספסל האחורי באוטובוס ונראה שפוך", סיפר אחד מאנשי ההתאחדות.
למחרת במלון נבדקו כל השחקנים ואנשי המעטפת, ורוגן נמצא חיובי, כמו גם הבלם חאתם אל-חמיד. שניהם שוחררו מהמלון ונצטוו להישאר בבידוד. אלא שכעבור יומיים התברר שהמאמן המנטלי עלה לטיסה לחו"ל.
"יש לי משפחה בישראל", אמר רוגן לאנשי ההתאחדות. "אשהה אצלם במהלך הבידוד". בהתאחדות הזמינו ליום שאחרי, בידיעה שהנבחרת כבר טסה למחרת לסלובקיה, צוות אמבולנס מיוחד שיפנה אותו לבית המשפחה שאת כתובתה העביר לאנשי התאחדות, על מנת שלא יתקרב לאף אחד.
3 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
ביקר את רוגן. וילי רוטנשטיינר
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
לרוגן תוכננה חזרה רק בחמישי, עם חזרת הנבחרת ארצה מסלובקיה, כשסוכנת הנסיעות של ההתאחדות הזמינה לו טיסה לפרנקפורט ומשדה התעופה בגרמניה טיסת המשך למקום מגוריו בלוס אנג'לס. אלא, שעל פי הידוע להתאחדות, מיד עם היוודע תוצאת הבדיקות של המאמן המנטלי האוסטרי, הוא מיהר לחדרו, הקדים את מועד טיסתו ללילה שבין שני לשלישי ולא עדכן בכך אף אחד מאנשי הנבחרת, כולל את חברו הקרוב ומי שהמליץ למנותו לתפקיד, המאמן וילי רוטנשטיינר.
רוגן החזיק בשתי הבדיקות האחרונות שעשה, השלילית מיום שישי והחיובית משני. כשהגיע לשדה התעופה בלוד, הוא הציג את הבדיקה שביצע 72 שעות לפני מועד הטיסה. גם סוכנת הנסיעות עדכנה את ראשי הנבחרת כי רוגן כבר עזב את הארץ.
כשהנבחרת הייתה על המטוס, עודכן רוטנשטיינר כי רוגן עזב את הארץ כשהוא יודע שהוא חיובי בבדיקת קורונה. בהתאחדות ניסו להשיג אותו מאז יום שלישי ללא הצלחה, עד היום כאמור. גם רוטנשטיינר טען כי הוא לא הצליח לאתר את רוגן. בהתאחדות מיהרו לעדכן את משרד הבריאות ואת משטרת הגבולות, אולם כשהמידע הועבר, רוגן כבר הספיק לנחות בגרמניה. "אנחנו מקווים שהעניין הועבר לארגון הבריאות העולמי", אמרו בנבחרת.
בשעות הצהריים קיים רוטנשטיינר מסיבת עיתונאים שתוכננה מראש ובה הגיב בין היתר על מעשיו של רוגן: "ברור שזו אחריות של כולנו וגם שלי כמאמן. אני חושב שבמצב כרגע, העמדה הברורה שלי היא שזו הייתה טעות גדולה שלו, ההתנהגות שלו לא הייתה בסדר. זה היה נגד הערכים שלנו. אנחנו חייבים לדבר על זה, ולדבר איתו. אנחנו נשב יחד ונדבר על ההשלכות של הדבר הזה. זה היה נגד החוק, והתגובה תהיה בהתאם. הוא צריך לקחת אחריות על ההתנהגות שלו".