סוף העידן האוסטרי בהתאחדות לכדורגל קרוב מתמיד. המנהל הטכני, וילי רוטנשטיינר, סירב להצעה שהניח בפניו היו"ר אורן חסון, והיום בצהריים (חמישי) צפויים הצדדים להיפגש ולסכם על עזיבתו של האוסטרי.
בשיחות פרטיות שקיים אתמול רוטנשטיינר הוא גילה כי חסון הציג לו את המתווה הבא להמשך העסקתו: קיצוץ של 50 אחוז בשכר, כשבמקביל הוא יוכל לקבל בונוסים על הישגים מיוחדים בתחום פיתוח הכדורגל כמו בניית אקדמיות, מרכזי מצוינות, הכשרת מאמנים וכיו"ב – ובנוסף הוא לא יעסוק יותר בענייני הנבחרת הבוגרת. כלומר, הוא לא יהיה חלק ממינוי מאמן הנבחרת ולא ישתתף במסעות שלה לחו"ל, אלא יהיה מרוכז רק בנבחרות הצעירות, בפיתוח הכדורגל על פי תוכנית כתובה שכבר הכין ובהכשרת מאמנים.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
בדרך החוצה. רוטנשטיינר
(צילום: ראובן שוורץ)
חסון שיתף גורמים מקצועיים בהתאחדות בתוכן השיחה שלו עם רוטנשטיינר וסיפר כי המנהל הטכני לא קיבל את המתווה, אבל למרות זאת ביקש ממנו לתת לו תשובה סופית בפגישה ביניהם היום. רוטנשטיינר עצמו אמר לגורמים בהתאחדות: "אין שום סיכוי שאסכים להורדה של מחצית מהשכר שלי, וגם להעברת הרבה מהסמכויות שהיו לי".
לרוטנשטיינר יש חוזה לשנתיים נוספות בעלות של 7 מיליון שקל - 5 מיליון שכר ו־2 מיליון עלויות השהייה שלו בארץ, והצדדים ינסו להגיע להסכם על פיצוי כספי.

מאמנים חדשים גם בצעירות

העזיבה הצפויה של רוטנשטיינר מסיימת תקופה של שנתיים שבמהלכה מינה את אנדי הרצוג למאמן הנבחרת, כשבמקרה שלו בהתאחדות כבר התקבלה החלטה כי הוא לא ימשיך. רוטנשטיינר הגיע כמנהל טכני, אולם בפועל ריכז את עיקר המאמצים שלו בנבחרת הבוגרת, כשבמקביל פיתח את "הדרך הישראלית", התורה שלו לפיתוח הכדורגל בארץ.
2 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון. מעדיף מאמן ישראלי
(צילום: עוז מועלם)
אם רוטנשטיינר אכן יעזוב היום, בהתאחדות יעברו מהעידן האוסטרי לעידן כחול־לבן נטו. ועדת איתור חדשה, שאחד מחבריה יהיה חסון, תבחר בשבועות הקרובים מנהל טכני ישראלי, שלא יעסוק בנבחרת הבוגרת ולא יהיה אחראי למינוי המאמן הלאומי הבא. מאמן הנבחרת החדש (יוסי אבוקסיס הוא המועמד המוביל) ישתכר כ־50 אלף שקל בחודש, בעוד הרצוג קיבל כ־90 אלף.
כחלק מהמהפכה המתוכננת באגף הנבחרות בהתאחדות, המנהל הטכני הנבחר יהיה זה שימנה שדרה חדשה של מאמני נבחרות צעירות. כרגע כל המאמנים הנוכחיים נמצאים בחל"ת ומחכים לתשובות ההתאחדות לגבי המשך ההתקשרות עימם, אבל נראה כי כולם יוחלפו, כולל מאמן הצעירה ניר לוין. המגמה תהיה למנות מאמנים איכותיים עם יתרון לשחקני עבר בנבחרות.
פורסם לראשונה: 06:09, 11.06.20