"התאחדות הכדורגל בישראל החליטה לפתוח את ליגות הגברים בלבד. את הנשים השאירו בבית. דחו את פתיחת ליגת הנשים לשנה הבאה. למה? ככה! כי ההתאחדות מפלה באופן בוטה את כדורגל הנשים. הנימוקים שהתקבלו מההתאחדות ותחליפי הטורנירים שהוצעו אינם מספקים. אנחנו דורשים ודורשות להחזיר את ליגת הנשים במועד שנקבע מראש: 29.10.2020".
פוסט זועם זה, תחת הכותרת "החזירו את ליגת הנשים", מהווה את יריית הפתיחה של מאבק הכדורגלניות שכבר סחף אחריו כ-2,000 תומכים ששיתפו פעולה ושיגרו מיילים ישירים לראשי ההתאחדות. לטענת מובילות המחאה, קארין סנדל, אושרת עייני ולי פלקון, היא לא תיפסק "עד שהתאחדות לכדורגל תיתן את הדעת על ההתנהלות סביב הענף ועתידו".
4 צפייה בגלריה
קארין סנדל
קארין סנדל
יו"ר ארגון השחקנים קארין סנדל
(צילום: עוז מועלם)
ישיבת ההנהלה של ההתאחדות בנוגע לכדורגל הנשים תתקיים היום (רביעי) בצהריים. הכדורגלניות טוענות כי לא עודכנו לגביה ואף נתקלו בהתעלמות לאחר שפנו בבקשה לקחת בה חלק. "דרשנו להצטרף וקיבלנו תשובה הודפת, שאומרת כביכול שאין לנו מקום בשולחן", טוענת סנדל, קפטנית נבחרת ישראל ויו"ר ארגון שחקני הכדורגל בישראל. "מדירים אותנו משולחן מקבלי ההחלטות בנושא שהוא קריטי ומהותי לכל שחקנית בארץ, ולכן נשקול את כל הצעדים ונשתמש בכל האמצעים שעומדים לרשותנו. אם יעשו החלטות חד צדדיות - גם אנחנו נעשה החלטות חד צדדיות מלוות בהרבה רעש".
4 צפייה בגלריה
ממובילות המחאה, אושרת עיני
ממובילות המחאה, אושרת עיני
ממובילות המחאה, אושרת עיני
(הטוויטר של אושרת עיני)
ממה זה נובע?
"כדורגל הנשים לא מעניין אף אחד בהתאחדות. אין להם כח להתעסק עם זה, מה שהופך את ההתנהלות סביב ליגת הנשים למגוחכת. וזה עוד אחרי מאבק ארוך שהוביל להגדרת הליגה כמקצוענית. מתייחסים לליגת הנשים יותר גרוע מליגת ילדים. זה מרתיח ומקומם, ולכן החלטנו לצאת למאבק הזה עד הסוף".
מה זה אומר?
"התחלנו בקמפיין ברשתות ושלחנו מאות מיילים. ליו"ר ההתאחדות אורן חסון, למנכ"ל רותם קמר ולעוד בכירים בהתאחדות. לכל השחקניות, להורים ולשדולת הנשים. בנוסף נשלחו מאות הודעות בוואטסאפ. עד שלא יהיה מענה לדרישות נמשיך 'להטריד' ואם ימשיכו להתעלם נגביר את המחאה. בחרנו דרך שתציק להם והם לא יוכלו להתעלם מאיתנו יותר. כשמתייחסים אלייך יותר גרוע מליגת ילדים זה מרתיח ומקומם".
4 צפייה בגלריה
לי פלקון חוגגת
לי פלקון חוגגת
לי פלקון במדי נבחרת ישראל
(צילום: ראובן שוורץ)
יש לציין כי לפגישה שתתקיים הוזמנו נציגי הקבוצות שיזמו את הפגישה בניגוד לנציגי השחקניות, שכאמור ביקשו גם הן להיות נוכחות ובקשתן מההתאחדות לא נענתה.
מנכ"לית שדולת הנשים, עו"ד מיכל גרא מרגליות: ״ההחלטה של ההתאחדות לכדורגל לא לפתוח את ליגת כדורגל הנשים וכן לפתוח את ליגות הגברים לא נובעת מהקורונה, אלא מנגיף האפליה. ההתאחדות לכדורגל היא הגוף המרכזי שאמון על קידום כדורגל הנשים המקצועני בישראל, והיא כושלת בתפקידה פעם אחר פעם. עד למשבר הקורונה ראינו פריחה עצומה של כדורגל הנשים בעולם בשנים האחרונות. יש פריחה מקצועית, הקהל מצביע ברגליים ומגיע למגרשים וגם מגיע הרבה יותר כסף לתחום. במקום שההתאחדות תאמץ את כדורגל הנשים, תשקיע בליגות ובנבחרת ותדאג להוביל אותנו להישגים משמעותיים, ההתאחדות נשארת פעם נוספת עם המוכר והבינוני ומצביעה שמה שחשוב בעיניה הם רק הגברים. ההחמצה היא של כולנו".
4 צפייה בגלריה
עו"ד מיכל גרא מרגליות מנכ"לית שדולת הנשים
עו"ד מיכל גרא מרגליות מנכ"לית שדולת הנשים
"ההתאחדות כושלת פעם אחר פעם". עו"ד מיכל גרא מרגליות
(צילום: טל שחר)
מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה: "ראשי קבוצות ליגות הנשים ביקשו להיפגש עם יו״ר ההתאחדות, המנכ״ל והסמנכ״ל ונקבעה פגישה להיום. מטרת הפגישה היא להציג בפניהם את העובדות כהווייתן, את האיומים והסיכונים לנוכח משבר הקורונה ואת המתווה המוצע לפעילות. מבנה ליגות, מועדי פתיחתן וסיומן אינם נושא שנדון עם שחקנים ו/או שחקניות. למען הסר ספק, ככל ששחקניות ירצו להיפגש עם מי מראשי ההתאחדות, הדבר יתקיים בהקדם ובשמחה כפי שנעשה לא פעם".