יש הרבה שמות של שחקנים שכדאי למארקר אחרי ההצגה המדהימה שסיפקה הערב בית"ר ת"א/בת ים מהליגה הלאומית בדוחא, כשהביסה 0:4 את בני סכנין מליגת העל, שלחה אותה הביתה מושפלת ועלתה לחצי הגמר בגאון. אבל דומה שהשם החשוב ביותר הוא זה של אמיר נוסבאום, שכבר מוזכר מזה מספר שבועות להתמנות למאמן הבא של עירוני קריית שמונה.
בר כהן, פארפה גויאגון, אמיר ברקוביץ', יניב מזרחי ועוד, נראו פשוט נפלא על הדשא והוציאו מדעתם את שחקני ואוהדי היריבה כאחד עםן תצוכגת כדורגל התקפי, שמח, מרגש, מעורר השראה. לא פחות. ככה היינו רוצים לראות את קבוצות ליגת העל משחקות בכל שבוע. נוסבאום הוא מי שניצח על הקונצרט של החבורה הצעירה, וניכר שהוא עבד קשה כדי להעניק להם ביטחון, תחושת חופש ואמונה. את הכישרון הם כבר סיפקו.
7 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ת"א/בת ים חוגגים
שחקני בית"ר ת"א/בת ים חוגגים
שחקני בית"ר ת"א/בת ים חוגגים
(צילום: שרון צור)
יניב מזרחי הבקיע בדקה השמינית שער יתרון מוצדק (ה-19 שלו העונה בסך הכל), אבל התחושה הייתה שסכנין הייתה זקוקה לקריאת השכמה והיא תתעורר עכשיו. אבל אז הגיע בר כהן עם שער נהדר (23), ובמחצית השנייה הוא הוסיף שני בישולים לשני שערים עם ניחוח אירופי של פארפה גויאגון.
סכנין, שהגיעה אחרי שישה משחקים רצופים ללא הפסד ניסתה לפתוח עם לחץ גבוה ואגרסיבי, אבל השחקנים של נוסבאום מצאו פעם אחר פעם את הדרך לצאת קדימה להתקפות מעבר מופתיות, וקטעו את הרצף של שרון מימר עם מהלומת גונג. כשנזכרים בשער של מוטי ברשצקי עם כף היד מול בית"ר נורדיה בהיעדר ה-VAR בשלב הקודם, אפשר אולי לראות בכך צדק מאוחר.
אמיר נוסבאום אמר בסיום: "לא האמנתי שזה יילך ככה. כבר קרה לנו שחזרו נגדנו בליגה, אבל ככל שהמשחק התקדם ראיתי שהשחקנים באנרגיות נכונות. כל הכבוד לשחקנים על הפייט שהם נתנו ועל המשמעת הטקטית. הכל התפוצץ היום ואני גאה בשחקנים. הרבה שחקנים שהיו כאן הערב יהיו מובילים בליגת העל". על מיעוט האוהדים אמר המאמן: "לפעמים עדיף בוטיק. זה מועדון מדהים". על ההמשך: "יש לנו עוד מטרות. כל הגרלה שנקבל בחצי הגמר תשמח אותנו".
7 צפייה בגלריה
נייג'ל האסלביינק מאוכזב
נייג'ל האסלביינק מאוכזב
נייג'ל האסלביינק מאוכזב
(צילום: שרון צור)
7 צפייה בגלריה
חלאיילה מאוכזב
חלאיילה מאוכזב
חלאיילה מיואש
(צילום: שרון צור)
בר כהן, שהיה מעורב בכל השערים, אמר: "התכוננו למשחק הזה כל כך טוב, עם האנאליסט והצוות המקצועי שבלעדיו זה לא היה קורה. יש פה שחקנים שהם אומנם בני 20 אבל עם ראש ובגרות של הרבה יותר ואני חושב שאנחנו קבוצה ששיייכת לליגת העל ויש לנו עוד מטרות. נבוא חזק לחצי הגמר. תמיד כיף לקבל קבוצה מליגת העל. אני לא מתעסק בשום דבר חוץ מכדורגל, עברתי כמה דברים לא נעימים בהפועל חיפה אבל זה לא חשוב עכשיו. מכבי ת"א הקבוצה הכי טובה בארץ ויהיה כיף לנסות להוכיח להם שאני כן שייך לשם. אם השם ירצה אהיה שם בעונה הבאה".
המאמן המפסיד, שרון מימר, סיכם: "נתנו לבית"ר לנצל את הנשק שלהם עם המתפרצות, למרות שהיינו מוכנים לתבניות המשחק שלהם. הפעולות האישיות שלנו לא היו מספיק טובות וכשהם עלו ליתרון נפלנו מנטלית ופעלנו מתוך אמוציות. לא חושב שהגענו זחוחים, נפלנו ליום רע. רצינו מאוד לנצח. לא היינו מספיק מרוכזים ושילמנו מחיר כבד. אני לא מתעסק בחששות מההמשך, אני אכין את הקבוצה להפועל חיפה, אנחנו צריכים לתת פוש אחרון כדי להשלים את המשימה שלשמה הגעתי לכאן. מקווה שבשבת נחזור לשמח אותם".

מהלך המשחק

דקה 2': האורחת מהלאומית פתחה מפוזר ואיבדה שני כדורים רצופים, מאחד מהם עטאא ג'אבר ייצר איום ראשון מחוץ לרחבה שנבלם על ידי ההגנה.
8': פרפיט גויאגון הוא בינתיים האיש המרשים ביותר של ת"א/בת ים. חטיפה שלו ומסריה מצוינת ליניב מזרחי הסתיימה באיבוד כדור של החלוץ על סף הרחבה.
7 צפייה בגלריה
פרפיט גויאגון בפעולה
פרפיט גויאגון בפעולה
פארפה גויאגון. צמד ענק של כשרון גדול
(צילום: שרון צור)
11': גויאגון עם עוד פעולה יפה מצא את בר כהן שעבר שחקן וניסה בעיטה מ-25 מטרים, הכדור הלך החוצה. נציגת הלאומית הגיעה למשחק.
13': שער! 0:1 לבית"ר ת"א/בת ים. סכנין ניסתה ללחוץ גבוהה, מתפרצת מושלמת של ת"א/רמלה הסתיימה בהדיפה של קנדיל, יניב מזרחי היה ראשון לריבאונד ובעט מקרוב פנימה.
7 צפייה בגלריה
יניב מזרחי חוגג
יניב מזרחי חוגג
יניב מזרחי חוגג
(צילום: שרון צור)
16': כמעט 0:2. מזרחי, שוב הוא, בעט מ-17 מטרים כדור שפגע במגן ויצא לקרן סנטימטרים מהקורה.
23': שער! בית"ר ת"א/בת ים עולה ל-0:2. גבירותיי ורבותיי, רישמו לפניכם את השם בר כהן. הקשר ניהל התקפה מופתית של הנעת כדור פשוט מושלמת, והיה שם גם גדי לעבור שחקן בתוך הרחבה ולסיים בקור רוח - שער גדול.
7 צפייה בגלריה
בר כהן חוגג
בר כהן חוגג
בר כהן חוגג
(צילום: שרון צור)
28': סכנין מתחילה ללחוץ, בירם כיאל נכנס מצוין לרחבה וסחט עצירה מצוינת מאביחי דהן.
35': איסמעיל ריאן מרגיש מתיחה בשריר ולא יכול להמשיך, נייג'ל האסלביינק נכנס במקומו.
45+1': עוד מהלך גדול של בר כהן וגויאגון, חילופי מסירות ביניהם הסתיימו בבעיטה של האחרון שפגעה במגן ויצאה לקרן.
7 צפייה בגלריה
בר כהן בפעולה
בר כהן בפעולה
בר כהן בפעולה
(צילום: שרון צור)
46': שער! בית"ר ת"א/בת ים עולה ל-0:3. איזה קונצרט. אם יש מישהו שהגיע לו להבקיע כאן - זה גויאגון, והוא עשה את זה בסטייל עם מבצע אישי מבריק ובעיטה שטוחה לרשת. סכנין מושפלת בדוחא.
55': החטאה גדולה של שלעאטה המחליף שיכול היה להעיר את המשחק אבל בעט חזק ברגל שמאל מעמדה טובה ליציע.
60': שער! 0:4 לבית"ר ת"א/בת ים: לא נשארו מילים לתאר את ההצגה הזאת. שוב מבצע קבוצתי נפלא, שוב גויאגון בסיומו אחרי בישול גאוני של בר כהן.

הרכבים

בני סכנין: מחמוד קנדיל; חגי גולדנברג, לוקאס ספנדלהופר, יזן נסאר, איהאב שאמי; איהאב גנאים (מופלח שלעאטה, 46), בירם כיאל, עטאא ג'אבר; מוטי ברשצקי, איסמעיל ריאן (נייג'ל האסלביינק, 35), אוסאמה חלאיילה.
בית"ר ת"א/בת-ים: אביחי דהן; , גיא מזרחי, עומר יצחק, מייקל צ'ילאקה, תומר מכלוף; אביב נידם, בר כהן; אסף הרשקו, אמיר ברקוביץ', פרפיט גויאגון (אנגוסה סונזו, 76), יניב מזרחי (רווה אסייג, 76).
פורסם לראשונה: 19:54, 21.04.21