16 במאי, 2011, קריית־אליעזר. ליאור רפאלוב כובש צמד (0:2) מול קריית־שמונה ומעניק למכבי חיפה את האליפות ה־12 שלה. אף אוהד לא העלה על דעתו אז שיחלפו עשר שנים עד שהקבוצה תהיה שוב במרחק של משחק אחד מהנפת הצלחת.
הבצורת הארוכה, שנראית לירוקים כמו נצח, עשויה להסתיים הערב (20.00) בסגירת מעגל. שוב קריית־שמונה היא היריבה, הפעם בחוץ, וניצחון חיפאי ירעיד את הצפון, כשייתן את האות לפתיחת החגיגות. הקבוצה של ברק בכר מגיעה לרגע האמת כשהכל בידיים שלה. היא מוליכה את הטבלה בפער של ארבע נקודות מהשנייה מכבי ת"א, שתנסה לנצח במשחק המקביל באשדוד, ותתפלל למעידה של היריבה הגדולה כדי להעביר את ההכרעה למחזור האחרון.
3 צפייה בגלריה
שאולי עלוש, חן מזרחי, אוהדי סרי, ריקי דיין ויוסף בן חמו
שאולי עלוש, חן מזרחי, אוהדי סרי, ריקי דיין ויוסף בן חמו
שאולי עלוש, חן מזרחי, אוהדי סרי, ריקי דיין ויוסף בן חמו
(צילום: אביהו שפירא)
למכבי חיפה יש אוהדים בכל רחבי הארץ, מכל המינים, העדות והדתות – אבל ג'ורג' ואסילי (69) יש רק אחד. האוהד הכי מוכר וססגוני של הירוקים הבטיח אתמול לקפטן נטע לביא שיגלח את השפם המפורסם שלו במקרה של אליפות. "אני מתרגש כמו תינוק", משתף ואסילי. "אני לא נרדם בלילות מהמחשבות על המשחק ועל האליפות הזו. האוהדים מחכים לרגע הזה כמו אוויר לנשימה".

"לא ישנה כבר כמה לילות"

שאולי אלוש (42), שהתרגש במפגש האוהדים המיוחד שערכנו, לא מאמין שחלף כל כך הרבה זמן מאז האליפות האחרונה: "עשר שנים עבור מעצמה כמו מכבי חיפה זה נצח. אבל עידן חדש לפנינו, עכשיו נחזור לקחת תארים בקצב עם כדורגל מרהיב כמו בתקופת ראובן עטר, איל ברקוביץ' וחיים רביבו. זה לא נתפס שלא לקחנו אליפות בעידן סמי עופר. התואר הזה היה חסר לנו, אכלנו הרבה קש בשביל להגיע לרגע הזה. הוציאו לנו את הנשמה עשר שנים, מגיעה לנו אליפות".
כששאלנו את שאולי אם בכל זאת מדובר באליפות עם כוכבית קטנה, בהנחה שתושג, מאחר שמכבי חיפה לא ניצחה העונה את מכבי ת"א, הוא עלה להתקפה: "נו, אז? גם אתלטיקו לא ניצחה את ריאל מדריד וזכתה. זו אליפות עם כוכבית? אני מוכן שבכל שנה ניקח ולא ננצח את מכבי ת"א. אליפות לוקחת הקבוצה עם הכי הרבה נקודות, לא הקבוצה שניצחה יריבה כזו או אחרת".
3 צפייה בגלריה
שאולי עלוש, חן מזרחי, אוהדי סרי, ריקי דיין ויוסף בן חמו
שאולי עלוש, חן מזרחי, אוהדי סרי, ריקי דיין ויוסף בן חמו
"מגיעה לנו אליפות"
(צילום: אביהו שפירא)
ריקי דיין (46), מורה במקצועה וירוקה בנשמה, נוסעת לכל משחקי הבית והחוץ. "המשחק האחרון בקריית־אליעזר היה המרגש ביותר עבורי", היא מספרת. "אני מרגישה שיש לי חיידק בגוף, הילדים שלי בטירוף לפני משחקים, הם חושבים שאמא שלהם משוגעת. אני מתרגשת מאוד לקראת משחק האליפות, לא ישנה כבר כמה לילות, מחכה לחגיגות ביום ראשון. מבטיחה לך שיהיו חגיגות שטרם נראו בכדורגל הישראלי. זה מגיע לנו".
אוהד סרי (29) עדיין לא מעכל שהוא רגע מאליפות: "אני מנוי מגיל 18, עוד מהימים של קריית־אליעזר. כל משחק בשבילי זה יום חופש, אני נוסע לכל מקום בארץ. קשה לתאר מה זו מכבי חיפה בשבילי. אם היית אומר לי בתחילת העונה שניקח אליפות ונהיה מרחק נגיעה מהגביע, הייתי אומר שאתה הוזה. ברק בכר עשה את ההבדל. כשאתה נכנס העונה ליציע אתה מרגיש שקורה משהו שונה – תחושות ואנרגיות שלא היו פה שנים רבות".
3 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה באצטדיון בקריית שמונה
אוהדי מכבי חיפה באצטדיון בקריית שמונה
אוהדי מכבי חיפה מחוץ לאצטדיון בקריית שמונה. הירוקים בטירוף
(צילום: אביהו שפירא)
גם חן מזרחי (34) חושב שבכר הוא האיש שהביא את השינוי: "המאמן ליכד את הקבוצה ואת חדר ההלבשה. בעונות האחרונות השחקנים לא היו אחד בשביל השני, בכר עשה כאן מהפכה חברתית ומקצועית. נכון שהיו לו כמה פדיחות כמו חצי גמר הגביע, אבל הוא ווינר שידע להרים אותנו".
יוסף בן־חמו (30) מגיע לכל משחק עם חולצה של שון כרמלי, חייל צה"ל שנהרג במהלך מבצע "צוק איתן", כך שמדובר ברגע מרגש במיוחד עבורו. "אף אחד לא יכול לקחת לנו את האליפות הזו", הוא מצהיר. "אם לא ניקח אותה מול קריית־שמונה אז ניקח נגד באר־שבע. זו אליפות שמגיעה לנו, היינו הקבוצה הכי טובה, הכי יציבה, הכי מאומנת העונה. זו אליפות ירוקה ומוצדקת".