המדיניות במשרד הבריאות היא לאסור כניסת קהל למגרשי הכדורגל לפחות עד לתחילת העונה הבאה, כלומר בניגוד לניסיונות מאחורי הקלעים לייצר מתווה להכנסת קהל במחזורים הקרובים, זה לא ייצא לפועל בשל התפרצות הקורונה במערכת החינוך.
במשרד הבריאות הציבו מראש כאינדיקציה את ההתמודדות במערכת החינוך לאפשרות של הכנסת קהל, ולכן בשל ההתפרצות במספר מקומות לא מתכוונים לסכן את המשך הליגה ולאפשר את הכנסת הקהל.
3 צפייה בגלריה
אצטדיון טדי הריק מקהל במהלך המשחק בין בית"ר לב"ש
אצטדיון טדי הריק מקהל במהלך המשחק בין בית"ר לב"ש
אצטדיון טדי הריק. אין בשורות טובות לאוהדים
(צילום: אורן אהרוני)
במשרד הבריאות הבהירו מראש כי גם במידה ולא הייתה התפרצות במערכת החינוך, הם רצו לשאוב מודל להכנסת קהל מליגות אחרות באירופה, כשכרגע לא ממש קיים מודל כזה. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, איתמר גרוטו הסביר בין היתר כי בלתי ניתן יהיה לקיים את שמירת המרחק של שני מטר בין אוהדים למשל בחגיגות כיבוש שער ואישר כי ככר לא תהיה כניסת קהל העונה בליגה. מכשול נוסף הוא ההתגודדות בשערי הכניסה שלא תאפשר לעמוד בהנחיות משרד הבריאות.
יתרה מכך, החשש בקרב הקבוצות בעקבות שיחות עם משרד הבריאות כי גם העונה הבאה תחל ללא אפשרות להכנסת קהל.
3 צפייה בגלריה
פרופסור איתמר גרוטו
פרופסור איתמר גרוטו
גרוטו. במשרד הבריאות נחושים שלא יהיה קהל במגרשים
(צילום: מינהלת הליגות)
המינהלת מצידה כבר העבירה תוכניות ראשוניות לאפשרות של הושבת הקהל למשרד הבריאות, שבין היתר כוללות הקפדה על מרחק של שני כיסאות בין האוהדים, הכנסת שליש מתכולת האצטדיון בלבד, אולם הן כאמור לא יהיו יישומיות לפחות העונה.
הקבוצות המשחקות בגביע המדינה העבירו בקשה כי לפחות אם מצב הקורונה ישתפר עד לגמר הגביע, ה-13 ביולי, ניתן יהיה להכניס לאצטדיון בלומפילד תכולה מסוימת, אולם גם זה לא נראה כך. המטרה לנסות להוביל לכניסה של 2,000-1,000 צופים למשחק.
3 צפייה בגלריה
אצטדיון בלומפילד
אצטדיון בלומפילד
אצטדיון בלומפילד
(צילום: עוז מועלם)
גם גורמים במינהלת העידו אתמול כי בניגוד לאופטימיות בשל השיפור בתחלואה לפני חידוש העונה כי ניתן יהיה להכניס קהל עוד העונה, זה כבר לא יקרה, והמטרה העדכנית היא לסיים את העונה כמו שצריך בעוד חודש ללא תקלות מיוחדות.
עוד החלטה ברורה של משרד הבריאות למרות המחאה של שחקני הכדורגל והכדורסל היא כי הבידוד הביתי לא ייפסק עד לסיום העונה.