בעלי המועדונים הגדולים בליגת העל מעריכים שמרבית הסיכויים שעונת המשחקים הבאה תיפתח בסופו של דבר. אחרי האולטימטום שהציבו לפני ישיבת המינהלת אתמול ברמת גן, לפיו אם הליגה לא תשוב עם קהל הם לא יוכלו לפתוח את העונה, הדינמיקה השתנתה.
על פי ההערכות בקרב הקבוצות המקצועניות, נראה כי משרד האוצר יקצה 80 מיליון שקלים כרשת בטחון לקבוצות. בתחשיב שהגישו לאנשי אגף התקציבים העריכו הקבוצות כי הכנסות מכרטיסים ומנויים לעונה הבאה שוות 140 מיליון שקל, אולם מסכום זה, במקרה שהליגות ישובו ללא קהל, קיזזו אבטחה, שימוש באצטדיונים והוצאות נוספות הנדרשות בשגרה והגיעו ל-80 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
אצטדיון בלומפילד
אצטדיון בלומפילד
ללא קהל ייחסכו מהקבוצות הוצאות שונות
(צילום: עוז מועלם)
מדובר ברשת בטחון כלכלית ולא בהכרח בסכום שיועבר לקופות המועדונים. ההערכה היא שהקבוצות יפוצו בשל הקורונה על העונה הנוכחית ב-20 מיליון שקל. "מרבית הסיכויים הם שבעונה הבאה הליגה תיפתח", העריך אחד מבעלי המועדונים הגדולים.
קבוצות ליגת העל החמיצו הזדמנות לקבל הכנסה נוספת, אחרי שהמנהלת גייסה ספונסר שהסכים לשלם 700,000 שקל לשלב הפלייאוף. המו"מ לא צלח מאחר שהקבוצות הגדולות בליגת העל ביקשו לקבל אחוזים גבוהים יותר לעומת הקבוצות הקטנות.
יו"ר המינהלת, ארז כלפון, הפנה אתמול אצבע מאשימה בישיבת הדירקטוריון לעבר חלק מבעלי המועדונים שלדבריו פועלים באופן עצמאי, שלא ביחד עם המנהלת, מה שפוגע בסופו של דבר באפשרות לקבל סכומים גבוהים יותר: "אתם מייצרים רעש ולא הולכים איתנו יד ביד, ואז צריך לתקן את כל מה שאתם עושים בוועדות הכנסת או מול גורמים באוצר". היום אמורה להתקיים פגישה בין שר התרבות והספורט, חילי טרופר ושר האוצר ישראל כץ.
2 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
יו"ר מינהלת הליגה, ארז כלפון
(צילום: עוז מועלם)
את ההצגה אתמול בישיבת הדירקטוריון סיפקו ג'קי בן זקן ואלונה ברקת, שבמינהלת הופתעו מעצם הגעתם. מאחר שלא חלפו שבע שנים מהרשעתו של בן זקן, הוא לא יכול לשמש כדירקטור ואילו ברקת הודיע במכתב רשמי על סיום דרכה בכדורגל.
השניים דרשו להקים ועדת בדיקה בשל מחדל המינוי והביטול של עו"ד מורן מאירי, שנחשפה ב-ynet ספורט. כלפון הבין את טעותו בהתנהלות בפרשה זו והבהיר כי להבא יידע את יתר הקבוצות במקרים שכאלו. גם אבי לוזון, שהיה נחרץ לטפל בפרשה, התבטא בצורה שקולה בשל התביעה הנגזרת שלו מול מאירי. עוד הוחלט בישיבת המינהלת לא לקבל את ההצעה לקצר את מספר המחזורים ל-33 ולהתירו על 36 מחזורים בעונה.