שופט בית משפט השלום בתל אביב, שמאי בקר, גזר היום (חמישי) 19 חודשי מאסר על כדורגלן העבר ליאור אסולין שהורשע בסחר בסמים. השופט בקר נימק את החלטתו: "התנהלותו של אסולין רחוקה מ'גילוי אחריות' כתפיסתו הסלחנית והמוטעת של שירות המבחן, אם להשתמש בעגת הכדורגלן נראה כי אסולין, חלוץ מחונן וכשרוני הצליח להתל ולזרוע מבוכה בהגנת שירות המבחן ולהביאו לכלל שגגה".
השופט הוסיף: "אסולין כלל לא עבר הליך שיקומי, מלבד פגישה אחת. את הכפפות שנזרקו לעברו (אולי יותר מידי פעמים יש לומר) הוא לא הרים ותחת זאת פרק כל עול, אם בפתיחת תיק פלילי חדש ואם בבדיקות לסמים".
2 צפייה בגלריה
ליאור אסולין בבית המשפט
ליאור אסולין בבית המשפט
ליאור אסולין בבית המשפט
(צילום: ראובן שוורץ)
סנגורו צ'רלי סבג מסר בתגובה לגזר הדין: "נלמד את גזר הדין ונגיב מסודר בהמשך".
בדיון קודם במשפטו התובעת המשטרתית ביקשה להטיל עליו עונש בפועל של 42 חודשי מאסר (שלוש שנים וחצי). בנוסף ביקשה התביעה מאסר ממושך על תנאי, פסילת רישיון הנהיגה וקנס שלא יפחת מ-30 אלף שקל.
2 צפייה בגלריה
הורשע בסחר בסמים
הורשע בסחר בסמים
הורשע בסחר בסמים
(צילום: אבי רוקח)
אסולין הודה במסגרת הסדר טיעון ב-30 מקרי עבירות סחר בסמים ונשלח לשירות מבחן לקראת קביעת העונש שלו. ב-2018 הוגש כתב האישום המקורי נגד אסולין, שכלל 40 אישומים שונים, אולם כאמור בסופו של דבר נותרו כ-30.
התובעת המשטרתית, עו"ד רינת יצחק, אמרה בדיון קודם: "לפני הכל אני מבקשת להכריז על הנאשם - סוחר סמים. כביכול הוא הסווה את עצמו כשליח חברה בה עבד, והוא הצטרף לטלגראס כמוכר. הוא הפך את הדבר לעסק של ממש. מדובר בנאשם שלא לקח אחריות".
מנגד אמר בדיון סנגורו ג'קי סבג שתסקיר המבחן ממליץ על עבודות שירות בלבד ללא מאסר בפועל: "הדברים של התובעת מקוממים. האופנוע הוא פרטי שלו. המלצות תסקיר המבחן ברורות - עבודות שירות לאור השיקום שעשה. יש לו קשר טוב עם ילדיו, הוא מבין את הנזק שעשה להם, הוא עבר שיקום וטיפול ומעצרו היווה לו משבר וטראומה. הוא הודה במשטרה ולקח אחריות".
כזכור, לפני שנתיים וחצי אסולין נעצר לאחר שבלשי המשטרה הבחינו בפעילות חשודה והוא נתפס מוכר סמים ללקוחות דרך טלגראס. באותה תקופה שיחק בהפועל לוד מליגה ג', ואף עזר לה לעלות ליגה.