מונס דאבור נקט עמדה לאחר לילה של אלימות והתפרעויות במתחם מסגד אל-אקצא. חלוץ נבחרת ישראל והופנהיים העלה לאינסטגרם פוסט בערבית עם תמונה של הר הבית וכתב: "אלוהים רואה את מעשי העושקים ושום מעשה לא יתפספס מעיניו".
דאבור ספג לא מעט קללות ועלבונות, ומצד שני גם תמיכה, כולל ממספר כדורגלנים, אך לאחר זמן מה החליט לחסום את התגובות לפוסט.
2 צפייה בגלריה
מונס דאבור
מונס דאבור
נקט עמדה. מונס דאבור
(צילום: AFP)
לפי הסהר האדום נפצעו 205 מתפללים בהתפרעויות, ובמשטרה דיווחו על 17 שוטרים שנפגעו במהומות.
למרות שכביש 1 נחסם, בני סכנין, שתתארח הערב באצטדיון טדי ותפגוש את בית"ר ירושלים, הגיעה בזמן מדרך עוקפת, כאשר אופנוע של המשטרה ליווה את אוטובוס הקבוצה. שריקת הפתיחה נדחתה בחצי שעה כדי לאפשר לצוותי ההפקה להתארגן ולקהל להיכנס בצורה מסודרת.
לפני כשנה חלוץ מכבי תל אביב איתי שכטר העלה פוסט נגד הרשימה משותפת, אך נדרש להסיר אותו בהוראת המועדון. דאבור וטאלב טואטחה עקצו את שכטר: "מסתבר שמערכת ה-VAR עוד לא הגיעה לאינסטגרם, השחקנים עוד יכולים להתחזות לפוליטיקאים".
זה לא הסתיים בזה: חלוץ מכבי ת"א יונתן כהן הגן על שכטר באינסטגרם וכתב: "עדיף שנדבר במגרשים במקום מאחורי מסכים".
2 צפייה בגלריה
איתי שכטר
איתי שכטר
אולץ להסיר את הפוסט. איתי שכטר
(צילום: אורן אהרוני)
לאחר מכן, מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה: "בכל עת, וביתר שאת בזמן הזה, מוטב ששחקני הכדורגל יתמקדו בדרכים בהן ניתן לאחד, לעודד ולסייע האחד לאחר ולכלל החברה במקום להיות אחראים לפרסומים שמקדמים קיטוב, פילוג ושיח מעורר חלחלה ברשתות החברתיות. ראוי לגלות אחריות חברתית טרם פרסום דברים שרק מרחיקים בין אדם לחברו. האחדות של חדר ההלבשה, החברות על כר הדשא ובמדי הנבחרות הלאומיות שלנו חייבת להישמר ועלינו להשאיר את השיח הפוליטי מחוץ לכדורגל".