בשל ההסלמה במצב הביטחוני ובעקבות ההנחיות החדשות של פיקוד העורף, הוחלט כי משחק חצי גמר הגביע בין הפועל תל אביב ובית"ר תל אביב/בת ים, שתוכנן להיערך מחר (רביעי) בנתניה, לא יתקיים במועדו.
המפגש השני, בין מכבי תל אביב ומכבי חיפה, נדחה ליום חמישי ונקבע כי יתקיים באצטדיון סמי עופר. אגב, גם משחק הגמר אמור להתקיים בסמי עופר.
3 צפייה בגלריה
עומרי אלטמן
עומרי אלטמן
המשחק עשוי להיערך כבר מחר. שחקני הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
עומר אצילי ואבי ריקן
עומר אצילי ואבי ריקן
המשחק בין מכבי חיפה ומכבי ת"א עשוי לנדוד לסמי עופר
(צילום: עוז מועלם)
לפני ההסלמה וירי הרקטות לעבר גוש דן, יו"ר ההתאחדות אורן חסון אמר: "בנסיבות מורכבות, מאתגרות וכמעט בלתי אפשריות נעשתה עבודה מאומצת של גורמים רבים בהתאחדות בהובלת המנכ"ל יוסי שרעבי, בסיוע שר הספורט חילי טרופר ובכירי המשרד, לטובת קיום משחקי חצי גמר גביע המדינה. המשחקים יתקיימו בנוכחות קהל וזאת בשורה משמעותית, ההתאמות יעשו בזמן הקרוב. אלו רגעים משמעותיים עבור מדינת ישראל ונעשה מאמץ גדול להבטיח הכרעות על כר הדשא בנוכחות אוהדים ואוהדות רבים ככל האפשר".
מכבי פנאטיקס, ארגון האוהדים של מכבי ת"א, לא אהב את ההחלטה לקיים את המשחק בחמישי: "החזירות והניתוק של מינהלת הליגה וההתאחדות חוצה כל גבול. בלומפילד, סמי עופר, נתניה, קריית שמונה או אילת - זה בכלל לא הנושא לדיון. המדינה שלנו בוערת, אחים שלנו רצים כל דקה וחצי למקלטים, אחים אחרים מחכים לקריאה על הגבול בעזה. המשחק חייב להידחות עד שהעניינים יירגעו, תנו לאוהדים להתרכז בשלום משפחותיהם!".
הבוקר הוקם חמ"ל בהתאחדות על מנת לקבל החלטות, כשבשל הלו"ז הצפוף בליגה ולקראת היורו, יחד עם עניין תדמית של דחיית האירוע המרכזי בכדורגל הישראלי, הוחלט להזיז ביום אחד את שני המשחקים.
כבר בשעות הבוקר שוחח משה עגייב מההתאחדות עם מנהל אצטדיון נתניה, אילן יבלוקובסקי, והודיע לו כי ההחלטה העקרונית שהתקבלה היא לקיים את חצי הגמר מחר, כשסוגיית הקהל תתבהר על פי הנחיות פיקוד העורף - למרות שנכון לעכשיו הצפי הוא לכניסה של צופים.
3 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ת"א/בת ים חוגגים
שחקני בית"ר ת"א/בת ים חוגגים
שחקני בית"ר ת"א/בת ים
(צילום: אורן אהרוני)
בנוסף בוטלו כלל המשחקים במחלקות הנוער והילדים שתוכננו להתקיים היום באזור תל אביב ודרומה.
ההשלכות של ההסלמה כבר הביאו לדחיית משחק הליגה בין מ.ס אשדוד להפועל באר שבע, שאמור היה להתקיים אתמול באצטדיון הי"א. בתחילה הוחלט לנסות לקיימו בכל זאת ללא נוכחות קהל, אבל בתוך זמן קצר ההחלטה שונתה והמפגש נדחה למועד אחר.
פורסם לראשונה: 08:53, 11.05.21