"אם אתה מנצח ואומרים שלא שיחקת טוב אז אתם לא מבינים בכדורגל. אני לא קורא ולא מבין מה התקשורת בישראל כותבת, אבל אם זה משפיע על הנבחרת אז אני מאבד את הסבלנות שלי כי זה מגיע למגרש ומשפיע עלינו. אנחנו עובדים מאוד קשה, וזה לא הוגן, יכול להיות שאיבדתי קצת את הסבלנות, אבל זה רק כשאני מזהה שזה משפיע על הקבוצה", אחרי ניצחון הבכורה של נבחרת ישראל במוקדמות המונדיאל בקישינב מול מולדובה 1:4, וילי רוטנשטיינר החליט לסגור חשבון ותקף את יחס התקשורת כלפיו וכלפי השחקנים.
אחרי שלושה משחקים, ישראל מדורגת במקום השלישי בבית עם ארבע נקודות, כמו אוסטריה, לה יחס שערים פחות טוב, וסקוטלנד במקום השני עם נקודה אחת יותר.
3 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
רוטנשטיינר. נמאס לו
(צילום: עוז מועלם)
"דנמרק תעלה מהבית הזה בוודאות, אנחנו צריכים לכוון למקום השלישי והכל אפשרי. גורמים אינטרסנטיים מנסים לפגוע בנבחרת, כבר גמרו את כולם, שייתנו כבוד", אמרו בנבחרת. מי שניסה לייצר מהלך של אחדות עם המאמן היה הקפטן ביברס נאתכו, שאמש בניגוד להסכם בינו לבין רוטנשטיינר על 60 דקות למשחק, שיחק הרבה יותר והגיע לחבק את המאמן אחרי השער שכבש.
"זה לא היה סתם מהלך, רצינו להראות לכל המבקרים, כולל שחקני עבר ממורמרים למיניהם שכולנו בנבחרת ביחד. שימשיכו לבקר, אנחנו נעשה את העבודה שלנו", אמר אחד מהשחקנים הבכירים בנבחרת. "מבחינתי הכי חשוב היה ניצחון, ברור שזה נחמד מהקפטן שיש לנו יחסים טובים", הוסיף רוטנשטיינר.
3 צפייה בגלריה
זהבי חוגג
זהבי חוגג
זהבי חוגג
(צילום: AFP)
לגבי המשחק עצמו אמר המאמן: "החלטתי לא לשחק בקו של ארבעה בהגנה, אלא עם שלושה בלמים וזה מה שהיה נכון לעשות. הנענו טוב את הכדור ושיחקנו חכם. יכולנו מהמצבים שלנו לכבוש גם 7-6 שערים, נכון שהיה קצת מזל עם הכרטיס האדום שמולדובה ספגה, אבל יכולנו לנצח גם בתוצאה יותר גבוהה".
על ההחלטה שלא לעשות יותר מדי רוטציה, כששמונה שחקנים שיחקו גם במשחקים הקודמים שותפו נגד מולדובה, אמר רוטנשטיינר: "לשנות 10-9 שחקנים כמו המאמן הדני למשל זה לא אפשרי מבחינתו".
3 צפייה בגלריה
נאתכו בפעולה
נאתכו בפעולה
נאתכו בפעולה
(צילום: EPA)
הנבחרת תחזור להתכנסות ביוני לקראת משחקי הידידות מול מונטנגרו ופורטוגל. קמפיין מוקדמות המונדיאל יתחדש בספטמבר עם שלושה משחקים תוך שבוע: איי פארו בחוץ, המשחק מול אוסטריה בבית שסומן כקריטי ביותר במוקדמות ולאחר מכן משחק בחוץ מול דנמרק.
אחד מהשחקנים אמר אחרי המשחק: "הדור הזה של הנבחרת הוא מהטובים שיהיו פה, הדורות הבאים פחות מוכשרים, צריכים עוד ליהנות ממה שיש עכשיו. הליגה הישראלית נחלשה, אין ייצוא של שחקנים כמו בעבר לחו"ל, הנבחרות הצעירות קורסות, ואנשים משתגעים שהפסדנו לאחת הנבחרות הכי טובות היום באירופה, דנמרק, ועשינו תיקו מול תשעה שחקני פרמייר-ליג שמשחקים בסקוטלנד. אנשים פה השתגעו".