התקופה הנוכחית בקריירה של ערן זהבי היא לא כזו שהוא ישמח לזכור. חלוץ נבחרת ישראל הוחלף אתמול (א') בניצחון פ.ס.וו איינדהובן 0:1 על ספרטה רוטרדאם. קבוצתו כבשה את שער הניצחון לאחר שהוא ירד מהמגרש ובכך הוא השלים משחק רביעי ללא הבקעת שער ונותר עם שער אחד בלבד בליגה ההולנדית העונה.
זהבי היה אחד משלושת השחקנים היחידים ששרדו בהרכב איינדהובן לאחר המשחק מול פאוק סלוניקי ביום חמישי האחרון בליגה האירופית. ב"פוקס ספורטס" לא התרשמו מביצועיו.
3 צפייה בגלריה
שרד בהרכב, אבל לא שיכנע. זהבי
שרד בהרכב, אבל לא שיכנע. זהבי
שרד בהרכב, אבל לא שיכנע. זהבי
(צילום: AP)
"זהבי איבד חצי מהכדורים שהגיעו אליו", ציין הפרשן קנת פרז. "הם פשוט קפצו לו מהרגליים. המשחקים הקודמים היו קשים בשבילו וזה שוב היה כך גם הפעם. משחקן מנוסה כמוהו מצפים ליותר, כי הוא אמור להיות קרש הקפיצה עבור האחרים אבל בהחלט לא מראה את זה".
דונייל מאלן כבש את השער היחיד במשחק כשבעט פנימה את הכדור החוזר אחרי שהחטיא בעצמו פנדל. בסיום המשחק הוא נשאל אם הפך לפנדליסט הקבוע אחרי שזהבי החטיא מהנקודה הלבנה באחד המשחקים הקודמים, והשיב: "לא יודע, רק רציתי לבצע את הבעיטה הזו".
3 צפייה בגלריה
מאלן חוגג
מאלן חוגג
מאלן חוגג. "רק רציתי לקחת את הפנדל הזה"
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
רוג'ר שמידט
רוג'ר שמידט
רוג'ר שמידט. גם הוא ספג ביקורות
(צילום: AFP)
המאמן רוג'ר שמידט נשאל לגבי שמונת השינויים שביצע בהרכב, והשיב: "היה לוח משחקים צפוף השבוע וגם מגפת הקורונה משפיעה. לא הייתה לי ברירה כי לא יכולתי להמשיך עם אותם השחקנים ולתת להם לשחק כל כך הרבה בזמן קצר". צריך לומר - גם במשחק האחרון מול פאוק, בו נחלצה איינדהובן מפיגור 2:0 לניצחון 2:3 גדול, זהבי לא כבש, אך היה מעורב בשער הניצחון של אותו מאלן, שבעט פנימה אחרי שהשוער הדף ניסיון של זהבי. בהמשך הוא הוחלף והגיב בעצבים כשהשליך את המעיל על כסא על הספסל.
לאור העובדה שזהבי ספג ביקורות בתוך הולנד גם בשבוע שעבר, כולל רמיזות על שיקולים לא ענייניים של שמידט בהחתמתו, לא מן הנמנע שהמאמן עצמו ייאלץ בקרוב לבחון מחדש את מערך השיקולים שלו בהרכבת ה-11 הפותחים שלו, בטח אם זהבי ימשיך להתקשות למצוא את השער. מצד שני, עד עכשיו בכל מקום בו הוא שיחק בשנים האחרונות זה בסוף התחבר ומשם הוא לא עצר.