שבוע לפני המשחק בגלזגו נגד סקוטלנד, שיקבע אם ישראל תעפיל לגמר פלייאוף העלייה ליורו, מאמן נבחרת ישראל בכדורגל, וילי רוטנשטיינר האוסטרי, משחרר את מה שהחזיק עד עכשיו עמוק בלב: הכעס הגדול שלו על בכירי ההתאחדות, בגלל הדרך הפתלתלה שהובילה למינויו.
"אני פגוע מאוד מההתנהלות סביבי", הוא אומר. "התהליך לא היה מקצועי. אם אתה מביא אותי כדי לקדם פה תוכנית ארוכת טווח ואתה מכבד את האיש שבחרת, אתה לא יכול לעשות דיון שפוגע במוניטין שלי. אני רץ כל בוקר בהרצליה ואנשים עוצרים אותי: 'למה אתה לא מקצץ?' 'קח את עצמך ותחזור לאוסטריה'. היו צריכים להחליט מראש לגביי, או שמפסיקים או שממשיכים. אמרתי להתאחדות בצורה ברורה שאסור היה לדון בעניין הזה פומבית".
2 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר באימון נבחרת ישראל
וילי רוטנשטיינר באימון נבחרת ישראל
וילי רוטנשטיינר. פגוע
(צילום: ראובן שוורץ)
הבחירה בו כמאמן נפלה עליו בהפתעה מוחלטת. "בכלל לא ידעתי שאני מועמד. בבוקר המינוי אמרו לי שזה פורסם ב'ידיעות אחרונות'. הגעתי לפגישה עם ועדת האיתור, שבה הייתי אמור להציג את המועמדים שלי. אני מחכה בחוץ, ואז קראו לי והציעו שאאמן. אמרו שזה הפתרון הכלכלי הכי טוב בימי הקורונה והסכמתי. היו לי דווקא מועמדים מצוינים לאימון הנבחרת, בינלאומיים ומקומיים, לא אגיד מי, רוטנשטיינר לא היה מספר 1 שלי".
היו שאמרו שמהיום הראשון שהגעת לנבחרת רצית להיות המאמן, איל ברקוביץ' למשל. "זה מעניין מאוד שמר ברקוביץ' מכיר את המחשבות שלי".
2 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
בראיון הבלעדי, שיתפרסם מחר במוסף החג של "ידיעות אחרונות", מדבר רוטנשטיינר גם על סיכויי הנבחרת להעפיל ליורו, התלות המוגזמת שלה בערן זהבי, סאגת ביברס נאתכו וההמנון, פרשת דור מיכה ועומר אצילי ותוכניותיו להמשך.
יכול להיות שנעלה ליורו ובכל זאת לא תישאר? "יכול להיות. רק אני אחליט על העתיד שלי. רק אני אקבע בדצמבר מה אעשה".

הראיון המלא והבלעדי, מחר במוסף החג של "ידיעות אחרונות".