לאחר כשבועיים של דיונים מעמיקים בין גורמי המקצוע במשרד התרבות והספורט לבין מקביליהם במשרד הבריאות, סיכמו השרים חילי טרופר יולי אדלשטיין על הגדלת תפוסת הקהל באצטדיונים ובאולמות הספורט הגדולים. המתווה יועלה לאישור בישיבת קבינט הקורונה הקרובה.
בליגת העל בכדורגל תותר כניסה של עד 30 אחוז מתפוסת המקום, כלומר באצטדיונים גדולים כמו טדי, בלומפילד וסמי עופר יוכלו להיכנס 10 אלף צופים. באולמות סגורים המכילים מעל 10 אלף מקומות, כמו היכל מנורה מבטחים ופיס ארנה, תותר כניסה של עד 4,000 צופים.
3 צפייה בגלריה
דור פרץ ועומר אצילי ראש בראש
דור פרץ ועומר אצילי ראש בראש
בפעם הבאה הם ישחקו מול 10 אלף צופים? דור פרץ ועומר אצילי
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
הדשא בבלומפילד
הדשא בבלומפילד
אצטדיון בלומפילד
(צילום: יאיר שגיא)
אולמות ואצטדיונים שאינם נכללים במתווה זה ימשיכו לפעול תחת המתווה הנוכחי, שאושר באמצע מרץ. נכון לעכשיו מותר להכניס 5,000 צופים באצטדיונים גדולים ו-3,000 באולמות גדולים. יש לציין שהמתווה תקף הן לאירועי ספורט והן לאירועי תרבות.
שר התרבות והספורט, חילי טרופר, אמר: "כפי שהבטחנו, ולאחר אין ספור שיחות עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות, אנחנו ממשיכים עם פתיחת הספורט עבור האוהדים בכל פעימה ופעימה. אנחנו נכנסים לחודשי הכרעה בעולם הספורט, לכן חשוב שיוכלו להגיע לחוויה האדירה של פלייאוף בכדורסל או בכדורגל, כמה שיותר צופים. כפי שאמרנו מהיום הראשון - המלאכה לא נגמרה. לא ננוח עד אשר נוכל להכניס את הקהל למגרשים בתפוסה מלאה".
3 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר
(צילום: עוז מועלם)