יו"ר מינהלת הליגות, ארז כלפון, הוציא היום (חמישי) מכתב לקבוצות, רגע לפני שליגת העל חוזרת מפגרת הקורונה שנכפתה עליה. במכתב אמר, בין השאר: "מהרגע בו ניתן האישור להחזרת פעילות הליגות המקצועניות, עבדנו בשיתוף עם משרד הבריאות וגיבשנו סט כללים אשר יאפשרו את קיום האימונים והמשחקים, תוך מתן אפשרות לכלל הגורמים המעורבים בהפקת וניהול המשחק לבצע את תפקידם, לרבות צוותי ניהול ולוגיסטיקה, חשמלאים, מנקים, אנשי דשא, צוותי אבטחה, צוותי תקשורת והפקת השידור ועוד".
"כעת מונחת על כתפיכם האחריות ליישום ההנחיות באופן מדויק, תוך מתן דגש מרבי על צמצום החשיפה של השחקנים ואנשי הצוות למגע עם גורמים נוספים", הוסיך כלפון. "אנא הנחו את ממונה הקורונה, מנהל ומתאם האירוע ומנהלי הקבוצות לפעול ליישום מלא ומדויק של הנהלים במתחמי האימונים במהלך אימוני הקבוצה וכמובן באצטדיון בעת המשחקים לרבות הקפדה יתרה על סביבת מתחם חדרי ההלבשה וזירת המשחק".
1 צפייה בגלריה
פרופסור איתמר גרוטו
פרופסור איתמר גרוטו
פרופסור איתמר גרוטו באימון מכבי פ"ת
(צילום: מינהלת הליגות)
"אני שב ומזכיר כי כל ההנחיות הינן הנחיות מחייבות מטעם משרד הבריאות", סיכם כלפון. "שמירה על הנחיות אלו, תבטיח את סיומה הספורטיבי של עונת המשחקים וימנעו נזקים כלכליים נוספים למועדונים ולשחקנים".
פרופסור איתמר גרוטו הגיע יחד עם כלפון והמשנה שלו ניר ינקלביץ לאימון מכבי פתח תקווה, הקבוצה אותה הוא אוהד. גרוטו ערך בדיקת פתע במתקן האימונים כדי לוודא שהקבוצה שומרת על הנחיות התו הסגול ומשרד הבריאות. הוא התרשם מהבדיקות, ההקפדה על המסכות והתנאים לקבלת התו. לאחר הבדיקה שוחח עם רופא הקבוצה והשחקנים על החשיבות של ההנחיות. בדיקות פתע דומות מתכוננות להתקיים בהמשך בעוד מתקנים ואצטדיונים.