חמישה מאמנים עברו תחת ברק אברמוב בבני יהודה מאז שרכש את הקבוצה ב-2016. יוסי אבוקסיס הצליח להחזיק במשרה במשך שלוש שנים, זמן לא מועט יחסית בכדורגל הישראלי. המאמנים שהגיעו אחריו, אלישע לוי וניר ברקוביץ', לא הצליחו להחזיק מעמד על הקווים. נראה שאחרי עידן אבוקסיס, מי שיגיע לאמן בשכונת התקווה יצטרך להסתדר עם בעלים שהוא גם סוג של מנהל מקצועי, שמעורב מאוד בבניית הקבוצה.
"אני רואה את התקופה שלי שם כתקופה יפה בה עמדתי ביעדים", מספר לוי. "הייתה לי את הזכות לאמן שם, הרגשתי חיבור טוב גם עם האוהדים. הסיום היה פחות טוב, חילוקי הדעות אילצו אותי ללכת, אבל זה קורה בכדורגל".
4 צפייה בגלריה
ברק אברמוב במסיבת עיתונאים
ברק אברמוב במסיבת עיתונאים
אברמוב. בעלים מעורב
(צילום: אורן אהרוני)
"אנחנו בעידן של בעלים דומיננטיים", הוסיף אלישע. "עבדתי עם בעלים כאלה בעבר כמו אלי טביב, אלונה ברקת ויעקב שחר, והיום זה אפילו יותר. אני בעד המעורבות שלהם, בטח כשהם מכניסים המון כסף, אבל למאמן אמורים להיות קווים אדומים שצריך לשמור עליהם. המעמד של המאמן הישראלי הוא בכי רע, יש קו דק שעובר בין שיתוף פעולה עם הבעלים, לבין בעלים שמנהל את המאמן".
גם ניסן יחזקאל, שאימן במועדון ב-2017 ועזב רגע לפני גמר גביע המדינה, מספר סיפור דומה: "בעל המאה הוא בעל הדעה. מי שמשקיע מיליונים בקבוצה אז זכותו להביע את דעתו. זה קורה בכל קבוצת כדורגל, אבל זה לא מצב אידיאלי. אין ספק שמעמד המאמן נפגע והיום מאמנים נותנים לזה יד. כשאימנתי, הייתה עוד סמכות מקצועית, יצחק שום. הוא שימש כמנהל מקצועי וזה היה מורכב. נהניתי שם עד החודש האחרון כשהתחילו חילוקי דעות עם ההנהלה והבעלים. אין לי כעס על אף אחד, בסופו של דבר נאלצתי לעזוב כי לא הסכמתי עם כמה דברים, אני לא מתפשר ושלא טוב לי אני קם והולך".
4 צפייה בגלריה
לוי ואברמוב במסיבת העיתונאים
לוי ואברמוב במסיבת העיתונאים
אלישע ואברמוב ביום הצגתו של המאמן לתקשורת
(צילום: עוז מועלם)
"יש מאמנים שרק רוצים לעמוד על הקווים ולא מעניין אותם עקרונות", אומר יחזקאל, "בשורה התחתונה, אברמוב מוכיח הצלחה, ושהדרך שלו נכונה, ועם עובדות אי אפשר להתווכח. אני לא יכול לשפוט את ההנהלה או את המאמנים, אבל כמאמן אני אומר שיש חילוקי דעות צריך לקבל החלטה, או שמתקפלים או שהולכים. למרות שבחרתי לעזוב, אני מאוד אוהב את הקבוצה ואני מוכן לאמן אותה בכל שעה שיקראו לי", מסכם יחזקאל.
אחרי לוי הגיע לשכונה ברקוביץ׳. לא מעט ביקורות היו על מינויו השנוי במחלוקת. בכל זאת, למאמן הצעיר אין ניסיון בליגת העל, אך מה שמשך את אברמוב להחתימו היה המשחק האטרקטיבי והפתוח בו דגל בליגה הלאומית. אחרי שני הניצחונות הראשונים הגיעו שני ההפסדים, משחק הגנתי, ולקינוח התקרית המבישה עם הפרשן לירן שטראובר, שגרמה לפרידה מהירה. "השיקולים לפיטורים היו מקצועיים כי ברק לא הסתדר איתו", סיפר גורם במועדון. "התקרית רק נתנה לו אפשרות להיפרד ממנו קודם. היה חשש במועדון שתוך כמה מחזורים ברקוביץ׳ יאבד את חדר ההלבשה".
4 צפייה בגלריה
ברקוביץ' חוגג
ברקוביץ' חוגג
ברקוביץ'. גם הוא עזב
(צילום: אורן אהרוני)

שלושה בסירה אחת

אברמוב לא רוצה לעשות עוד טעויות, בטח כשכל אחת כזאת עולה לו לא מעט כסף. לכן עד שימצא מישהו שמתאים להיות על הקווים, הוא מינה לתפקיד את יעקב אסייג, מאמן השוערים, וכפיר אדרי המנכ"ל. עמדת המאמן לא זרה לצמד, שניהם עמדו על הקווים ב-2017 כשבני יהודה זכתה בגביע, והם אלה שהחליפו כל מאמן שעזב את השכונה בשנים האחרונות באופן זמני. השניים הם חלק בלתי נפרד מהמועדון, אנשי אמונו של הבעלים ומכירים את סגל השחקנים מקרוב. סימן השאלה הגדול הוא למה הם אלה שקיבלו את המושכות דווקא עכשיו כשברור שלשניים אין ניסיון מקצועי מספיק, מה שעלול ליצור יותר בלגן בתוך הקבוצה, אם זה עוד הפסדים לאוסף או בלבול מקצועי עם השחקנים מאחר שהם יצטרכו שוב להתרגל למאמן חדש וללמוד שיטת משחק אחרת.
לאחרונה התברר כי הצמד לא יכול לאמן את הקבוצה לאורך זמן, לאור העובדה שלשניים אין תעודת פרו. לכן עלתה האופציה שמאמן קבוצת הנוער בני בן זקן, המחזיק בתעודה זו, יצטרף אליהם וישמש כסמכות המקצועית. בן זקן היה מועמד לאמן את הקבוצה הבוגרת לפני ברקוביץ'. הוא אימן בעבר את קריית שמונה, בני סכנין ובית"ר ירושלים.
4 צפייה בגלריה
בני בן זקן
בני בן זקן
בן זקן. קאמבק לליגת העל
(צילום: אורן אהרוני)
לא ברור מה אברמוב מנסה להרכיב על הקווים, לא ברור מי הסמכות המקצועית האמיתית במועדון וכיצד שלושה אנשים אמורים לנהל קבוצה אחת. אולי ההחלטה הזאת באה כדי להגדיל את המעורבות המקצועית של אברמוב, כי כשבן זקן אימן בבית"ר ירושלים היו שטענו שלמעשה טביב הוא המאמן האמיתי של הקבוצה.
מאמן שקיבל פנייה בעבר מבני יהודה אמר: "אין ספק שלאמן את הקבוצה הזאת זאת הצעה שקורצת לכל מאמן. אני חושב שמה שמרתיע הוא החשש שתהיה מעורבות מצד הבעלים בהחלטות מקצועיות. מאמן רוצה שתהיה לו מילה, ולא שהבעלים יקבע לו".
האוהדים לא ממש מרוצים מאופן ניהול הקבוצה, ובעקבות ההתנהלות הם מתכוונים לחדש את המחאות כדי לנסות ולגרום לאברמוב למכור את המועדון. "ברק מתייחס לבני יהודה כמו אל עסק", סיפר אחד האוהדים. "מה שקורה בשנים האחרונות לא מתקבל על הדעת. קשה לראות שמאמנים מתחלפים וששחקנים נמכרים, אני כבר ממזמן לא נהנה מהקבוצה, זו לא בני יהודה שגדלתי עליה".