קריית שמונה באקסטזה. האוהדים חגגו בצפירות ברכבים את ההישארות של הקבוצה בליגת העל אחרי הניצחון 0:1 על סקציה נס ציונה במחזור האחרון בפלייאוף התחתון, והאווירה בעיר הזכירה את הזכייה באליפות ב-2012. גם השחקנים שרו בחדר ההלבשה וגזזו את שיער ראשו של אחמד עאבד, עד שהותירו אותו קירח.
נרגש מכולם היה קובי רפואה, שלאחרונה עתידו היה לא ברור בעקבות ההסתבכות של הקבוצה בתחתית. "זה הניצחון הכי גדול בקריירה שלי", אמר המאמן בדמעות. "להגיע עם הגב לקיר ולשמוע מה קורה מסביב - בדיבורים יש הרבה שקרים. לא אסגור חשבונות עם אף אחד ויש לי הרבה, אבל המעשים זה מה שקובע. אני נרגש, כי ווינרים לא יורדים ליגה. והמבין יבין. מה שהכי חשוב זה שנשארנו".
4 צפייה בגלריה
עירוני קריית שמונה
עירוני קריית שמונה
קובי רפואה ואפי שרצקי
(צילום: ראובן שוורץ)
רפואה שוחח בטלפון עם איזי שרצקי ודיבר על הבוס: "הניצחון מוקדש לאיזי, שעמד מאחוריי בכל מצב. הוא לא דיבר איתי שלושה ימים כי היה בלחץ אטומי. אני יודע מה הקבוצה הזו בשבילו ויודע למה הוא נעלם לי. הוא אמר לי 'אני עומד מאחוריך, אל תדאג' וזה מרגש. עשיתי טעויות השנה, אבל מה שחשוב זה שניצחנו ונשארנו וכל הכבוד לכולם".
על כובש שער הניצחון אמר רפואה: "עבדאללה חליחל עדיין שחקן נוער, גם בעונה הבאה. עשיתי טעות כששחררתי את קיליאן שרידן. הייתי בטוח שיגיע לפה מחליף ונשארנו בלי חלוץ, אבל עם סוף כזה מתוק אז מי אני? עירוני קריית שמונה זה מועדון עם מסורת וזה יותר חזק מאנשים. אני בטוח שזה גם הניצחון הכי גדול של השחקנים, כי הם רק התחילו את הקריירה. אני מאוד רוצה להמשיך בקריית שמונה, מאוד אוהב את המועדון הזה. הוא יכול להגיע לגבהים גבוהים מאוד. גם בקורונה עשינו מחנה אימון בשפיים שעלה 100 אלף שקל כשכולם מדברים על קיצוצים. האחריות עליי הייתה גדולה ולא הייתי סולח לעצמי אם היינו יורדים".
4 צפייה בגלריה
עירוני קריית שמונה
עירוני קריית שמונה
רפואה ושחקניו חוגגים
(צילום: ראובן שוורץ)
איסמעיל ריאן: "עברתי חודשיים קשים עם הקורונה ומותו של סבא שלי. בשיחה האחרונה איתו הוא ביקש שלא נרד ליגה ולא יכולתי לעשות אותו עצוב ביום ה-40 למותו. אני מקדיש לו את ההישארות". סגן היו"ר ואחיו של הבעלים, איזי שרצקי: "אני מאושר ואיזי מאושר כמוני. הוא עבר תקופה לא קלה אחרי שהשקיע פה עשרות שנים. כל שנה שואלים כמה זמן איזי יישאר, כל שנה זה נמשך כי הלב לא נותן לו לעזוב".
שחקני סקציה נס ציונה התקשו לעכל את הירידה לליגה הלאומית עונה אחת אחרי שהקבוצה עלתה. המאמן, ליאור זדה: "ידעתי שהמזל יהיה חלק חשוב. עשינו הכנה טובה וכואב לי הלב. העונה הזו מרגישה כמו חמש עונות. היינו מאוד נחושים והתחושות לא נעימות, דמיינתי את זה אחרת, אבל נתאושש מזה. בשבועיים האחרונים הרגשתי שזה הולך לכיוון שלנו ושזה יוכרע בדברים הקטנים. השחקנים היו מוכנים ואני גאה בהם. עשינו בלגן בסוף, הלכנו על כל הקופה וזה יכול היה להיגמר אחרת".
4 צפייה בגלריה
סקציה נס ציונה מאוכזבת
סקציה נס ציונה מאוכזבת
סקציה נס ציונה מאוכזבת
(צילום: ראובן שוורץ)
4 צפייה בגלריה
ליאור זדה
ליאור זדה
"אפיק לקחים". ליאור זדה
(צילום: ראובן שוורץ)
זדה נשאל על כך שנותר רגוע על הספסל הדקות המכריעות, והשיב: "גם אם הייתי משתולל וקופץ, אני לא יודע כמה השפעה הייתה לזה. כואב לי על השחקנים, כי הגיע להם להישאר בליגה. אני רוצה להישאר בנס ציונה, אבל קודם רוצה לנוח. אקח גם את האכזבה הזו ואפיק ממנה לקחים".
עוד בשורה לא נעימה לצוות של נס ציונה קשורה דווקא לעוזר המאמן, כפיר אלפונטה, שנכנס לבידוד לאחר שבנו אובחן כחולה בנגיף הקורונה. בתום המשחק התעדכנו במועדון כי אלפונטה עצמו נמצא חיובי גם כן. בקבוצה מחכים להנחיות משרד הבריאות .
פורסם לראשונה: 22:52, 02.07.20