מינהלת הליגות בכדורגל לוקחת ברצינות רבה את פרשת "הכדורגלנים והקטינות". בעקבות הבלגן שנוצר, החליט דירקטוריון המינהלת על קיום הדרכות בנושא אתיקה ומוסר הנדרשים ומצופים משחקנים מקצועניים, בדגש על היחסים בין המינים ושוויון מגדרי.
היוזמה הוצגה היום בישיבת דירקטוריון מנהלת הליגות בה השתתפו מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה אוה מדז'יבוז' ומנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית אורית סוציליאנו.
1 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
כלפון. נושא חשוב
(צילום: עוז מועלם)
"הכדורגל הישראלי, השחקנים והקבוצות מהווים דוגמה ומופת בכל הקשור לעשייה חברתית, תרומה לקהילה וחינוך לערכים, אך לצערנו די במקרים בודדים בכדי להטיל צל כבד על כל הענף. הדרכות חינוכיות יוכלו לסייע בידי הקבוצות והשחקנים לקבל החלטות נכונות יותר ולשמור על תדמית הענף והעוסקים בו", אמר יו"ר המינהלת, ארז כלפון.
אוה מדז'יבוז, מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, הוסיפה: "שחקני כדורגל מקצוענים מהווים מודל לחיקוי ולהערצה בקרב ילדים ונוער כמו גם מבוגרות ומבוגרים. גם אני כילדה נשאתי עיניים בהערצה אל אלי אוחנה, לא רק כשחקן כדורגל מצוין אלא גם כמודל לחיקוי. היוזמה והרצון של מינהלת הליגות לכדורגל לחדד, להדגיש וגם ללמד סוגיות מוסריות וערכיות בקרב השחקנים המקצוענים מעידה על תפיסת עולם ערכית חשובה".