שנת 2020 העומדת בפני סיום לא תיזכר לטובה עבור אנשים רבים בעולם ואף הפכה לשם נרדף לאסונות, אבל יש אנשים שעבורם השנה העגולה הביאה לא מעט הצלחה. אחד האנשים האלה הוא ניקיטה רוקאביצה, שסוגר את השנה כאחד הסקוררים הגדולים באירופה.
רואקביצה הבקיע הערב (שבת) מול מכבי נתניה את השער ה-13 שלו העונה, יותר ממספר המשחקים שלו שעומד על 12. בחלק השני של העונה שעברה, אחרי שנכנסנו לשנת 2020, כבש חלוץ מכבי חיפה 12 שערים, כלומר יש לו 25 כאלה במהלך השנה, כמות שמציבה אותו במקום השישי בכל אירופה.
4 צפייה בגלריה
רוקאביצה חוגג
רוקאביצה חוגג
רוקאביצה חוגג את שער הליגה ה-25 שלו השנה
(צילום: עוז מועלם)
השמות במקומות הראשונים הם מהגדולים ביותר. ראשון הוא כריסטיאנו רונאלדו שכבש השנה 33 שערים, אחד יותר משחקן השנה באירופה, רוברט לבנדובסקי שהרשית 32. במקום השלישי מלך שערי הליגה האיטלקית בעונה האחרונה, צ'ירו אימובילה. עוד מקדימים את רוקאביצה: קספר יונקר, חלוץ האלופה הנורווגית החדשה בודו גלימט, וראונו סאפינן האסטוני.
25 השערים השנתיים של רוקאביצה מציבים אותו גם במקום ה-14 מבחינת שערים בשנה קלנדרית בישראל. המקום הראשון שייך כמובן לערן זהבי, שבשנת 2014 הבקיע לא פחות מ-35 שערים.
4 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
מתחת לחלוץ מכבי חיפה. הולאנד
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
רונאלדו חוגג
רונאלדו חוגג
בפסגה. רונאלדו
(צילום: AFP)
שחקנים גדולים שרוקאביצה עבר בשבוע האחרון הם ארלינג הולאנד ומוחמד סלאח, שכבשו כל אחד 2 שערים פחות מהאוסטרלי. סלאח עדיין לא סיים את משחקיו השנה, ויהיו לו עוד שניים כאלה בימים הקרובים. רוקאביצה כן סיים והופיע הערב בפעם האחרונה על מגרש כדורגל בשנת 2020. זו הייתה חתיכת שנה עבורו.