שחקני הנבחרת הערבים העבירו מסר חד להתאחדות לכדורגל: "אף אחד מאיתנו לא ישחק בנבחרת אם איל ברקוביץ' יאמן אותה".
מתברר כי המועמדות של ברקוביץ' לאימון נבחרת ישראל, שנחשפה לראשונה ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet, עוררה סערה גדולה בקרב שחקני הנבחרת מהמגזר.
3 צפייה בגלריה
איל ברקוביץ'
איל ברקוביץ'
עורר סערה בקרב השחקנים מהמגזר. איל ברקוביץ'
(צילום: עוז מועלם)
הסערה נבעה מההתבטאות של ברקוביץ' וכוונה לקפטן הנבחרת ביברס נאתכו, לפיה מי שלא שר את ההמנון הלאומי לא יכול לשמש כקפטן. שחקני המגזר החליטו שלא להגיב עד כה, מאחר שברקוביץ' לא נבחר לתפקיד, אולם חלקם לפחות סיכם ביניהם את הנושא והעביר זאת לאנשי ההתאחדות. במהלך תמך גם הקפטן נאתכו, שהתבקש להעביר את המסר ליו"ר ההתאחדות אורן חסון עוד לפני התכנסות ועדת האיתור היום (שני).
אחד השחקנים אישר ואמר: "אף אחד מאיתנו לא היה משחק בנבחרת ישראל אם ברקוביץ' היה נבחר. לא רצינו להביע את דעתנו פומבית, מאחר שהוא עדיין לא נבחר ולא רצינו לעשות את הרעש שהוא תמיד מחפש. הסרת המועמדות שלו חסכה כאב ראש להרבה אנשים, אחרת היה פה בלגן".
ברקוביץ' הגיב: "אני לא מתנצל על הנושא הזה. אם הייתי מאמן נבחרת ישראל, רק מי שהיה שר את התקווה, יכול היה להיות קפטן".
3 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
העביר את המסר להתאחדות. ביברס נאתכו
(צילום: רויטרס)

"הצעתי להמשיך בטלוויזיה ולאמן בהתנדבות"

ברקוביץ' אישר ל-ynet כי הוא זה שיזם את המועמדות שלו לאמן את הנבחרת בתנאי שיקבל אישור להמשיך בתוכנית הטלוויזיה שלו, ובתמורה לא יקבל שכר מההתאחדות.
ברקוביץ' אמר: "התקשרתי לאורן חסון במהלך הקורונה אחרי שהבנתי שאנדי הרצוג כבר לא ממשיך, ובמקביל הוא נכנס למגעים על הכסף עם וילי רוטנשטיינר, והצעתי לו את ההצעה הבאה: 'אשאר עם התכנית שלי בטלוויזיה ואמשיך לעשות פרסומות, אגיע יחד עם מרקו בלבול לאמן את הנבחרת ולא אקבל שקל. אעשה את זה בהתנדבות', משם הכל הגיע".
אחרי צירופו של אלי כהן לוועדת האיתור, ברקוביץ' החליט להסיר את המועמדות שלו בטענה כי הרכב הוועדה, הכוללת גם את אלי אוחנה, שינו זוארץ ואורן חסון, לא תומך בו. ברקוביץ' לא נפגש אתמול עם חסון, אלא בדיוק כפי שהתפטר בזמנו מתפקידו בהפועל ת"א, דרך הודעת טקסט ששלח לחיים רמון. גם הפעם הוא בחר באותה השיטה ושלח בשעות הערב הודעה ליו"ר ההתאחדות, שלא הגיב. בהודעת הטקסט של ברקוביץ' לחסון נכתב: "אורן, תודה רבה על הכל, אני לא מתכוון להגיע לוועדת האיתור, הכל קומבינות ופוליטיקה. מודה לך על התהליך, אתה אחלה גבר".
3 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
לא השיב להודעה של ברקוביץ'. חסון
(צילום: ראובן שוורץ)
אחת הטענות המרכזיות של ברקוביץ' הייתה סביב ועדה שלכאורה סגרה מראש את ההחלטה למנות את יוסי אבוקסיס למאמן הנבחרת הבא, ומי שמובילה את המהלך היא אלונה ברקת. במסגרת ארוחת ערב משותפת בה נכחו בין היתר בני הזוג ברקת, ברקוביץ', אברם גרנט ודמויות נוספות, ברקת ייעצה לברקוביץ' כי עדיף שיישאר בעשייה התקשורתית שלו מאשר שיגיע לתחנה עם סיכון גבוה כמו נבחרת ישראל. ברקוביץ' פירש זאת כך שאלונה ברקת המליצה לו להסיר את המועמדות לטובת מינויו של אבוקסיס. אלונה ברקת הכחישה כל מעורבות במינוי המאמן הלאומי וסירבה להגיב.