נקודה אחת בלבד, זה מה שצריכה מכבי ת"א להשיג בדרבי הערב (שבת, 21:00) נגד הפועל ת"א על מנת לחגוג אליפות שנייה ברציפות באופן רשמי. אם מסתכלים על השנים האחרונות, אין סיבה שזה לא יקרה – הצהובים לא הפסידו דרבי כבר שש שנים.
אמנם במת ניצחון וצלחת האליפות לא יהיו חלק מפורמט החגיגות הספונטניות של מכבי באצטדיון בלומפילד הערב, אלא רק במשחק נגד בית"ר ירושלים, אך במועדון מתרגשים לקראת הבטחת האליפות. מצד שני גם ישנו חשש מחגיגות של מאות אוהדים באיזור האצטדיון בניגוד להוראות בעקבות משבר הקורונה. במשטרה אף חוששים מעימותים בין מחנות האוהדים.
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב מחוץ לבלומפילד
אוהדי מכבי תל אביב מחוץ לבלומפילד
אוהדי מכבי תל אביב מחוץ לבלומפילד
(צילום: יאיר שגיא)
בדרבי בשבת שעברה הצליחה המשטרה ליצור איזור סטרילי מחוץ לבלומפילד, אבל ברחובות הסמוכים, ובעיקר ביפו, היו התפרעויות של אוהדי מכבי, כולל קריאות גזעניות ו-ונדליזם בחנויות. כבר מהצהריים כוחות גדולים של שוטרים, מג"ב, יס"מ ופרשים יחד עם עשרות סדרנים ומאבטחים יקיפו את איזור האצטדיון. במשטרה ובמכבי קראו לאוהדים שלא להגיע על מנת למנוע התקהלויות אסורות. המשטרה כבר הודיעה כי תציב שוטרים סמויים יחד עם פקחים של עיריית ת"א לאכוף את ההנחיות ויגישו דוחות למפירים.
מבחינה מקצועית, הסגל של מכבי אמנם התקצר בעקבות הוצאתם לחופשה של שני השחקנים בפרשת "הכדורגלנים והקטינות", אבל הוא עדיין מרשים בהרבה מזה של היריבה העירונית. איתי שכטר צפוי לפתוח בהרכב מכבי ת"א. "אין חגיגה גדולה יותר מלהבטיח אליפות בדרבי", אמרו שחקנים בקבוצה.
2 צפייה בגלריה
איתי שכטר
איתי שכטר
שכטר. יפתח בחוד
(צילום: אורן אהרוני)
"נכון שאנחנו קבוצה פחות טובה ולא ניצחנו כבר שנים דרבי, אבל פה יש כבוד של מועדון ואוהדים, נעשה הכל לדחות את החגיגות של מכבי מולנו", אמרו שחקנים בהפועל ת"א. האדומים סופרים כבר חמישה משחקים רצופים ללא ניצחון (ליגה וגביע), ובשלושת משחקי הדרבי מאזן השערים עומד על 8:0 לרעתם.
בהפועל יחזור להרכב הקפטן אוראל דגני. למרות המסרים של מאור בוזגלו לניר קלינגר דרך האינסטגרם, מי שיפתח על חשבונו הוא מוטי ברשצקי, בחוד תורגלו עומר דמארי ושביט מזל לסירוגין.