אחרי שנתיים של פתיחות עונה מהוססות ומקצה שיפורים בינואר, בהפועל ת"א החליטו הפעם ללכת על קונספט שונה ולבנות קבוצה חזקה כבר בקיץ במטרה להגיע לפלייאוף העליון. לשם כך, האחים שרון ואיציק ניסנוב יצאו לשופינג, שהצית שוב את הקהל האדום.
בעונה שעברה תקציב שכר השחקנים, גם אחרי השדרוג בינואר, עמד על כ־10 מיליון שקלים בלבד, ואילו העונה הניסנובים הגדילו אותו משמעותית לכ־18־17 מיליון. האוהדים הגיבו בהתאם, וכ־4,000 מהם כבר חידשו את המינויים, כשההערכה היא שהמספר הסופי יגיע לכ־8,500.
3 צפייה בגלריה
עידן ורד
עידן ורד
עידן ורד. הגיע מבית"ר ירושלים בגיל 32
(צילום: עוז מועלם)

פעמיים שלומי אזולאי

הפועל ת"א פתחה אתמול את אימוניה כשהסגל שלה סגור כמעט לגמרי, למעט תוספות של חלוץ זר ובלם (רז שלמה יושאל לקבוצה אחרת). ביממה האחרונה הוחלט בוולפסון לוותר על הקפטן ומלך השערים בעונה החולפת, עומרי אלטמן (7 שערים), וללכת במקום זה על חלוץ זר. הקשר קיבל לפני מספר שבועות הצעה לחתום לשלוש שנים, אבל בשכר מופחת ב־50 אלף דולר, מה שגרם לו לצייץ בטוויטר: "עשית שתי עונות טובות? בוא נקצץ לך". עכשיו ניר קלינגר מתלבט אם להחתים את לוסיו, שזוכה להמלצות מקובי רפואה, מאמנו בעונה שעברה בקריית־שמונה, או להנחית חלוץ זר בעלות גבוהה יחסית של כ־250 אלף דולר.
לפני שתי עונות דיברו על ה"תינוקות של קלינגר", אבל הקונספט הזה קרס בתחילת העונה שעברה, והמאמן הולך הפעם על מוטיב הישראלים המנוסים. השחקנים הצעירים ישולבו העונה בצורה מבוקרת יותר.
"מהפכת הוותיקים" החלה למעשה בינואר האחרון עם ההחתמות של דן איינבינדר, בן ביטון ושלומי אזולאי החלוץ, ועכשיו צורפו עידן ורד מבית"ר ירושלים ושלומי אזולאי הקשר, שסיים עונה מצוינת באשדוד. גם הזר החדש היחיד בינתיים שהגיע מכיר את הליגה: הקשר הברזילאי פארליי רוסה, ששיחק בעונה שעברה בהפועל באר־שבע וישתכר 170 אלף דולר. בהפועל ת"א משוכנעים כי מדובר בבינגו, כוכב בזול.
3 צפייה בגלריה
שלומי אזולאי
שלומי אזולאי
שלומי אזולאי. עונה מצוינת באשדוד
(צילום: עוז מועלם)

הניסנובים מחפשים שותף

האחים ניסנוב ימשיכו בשלב זה לנהל את המועדון יחד עם בועז תושב, כשהמטרה היא למצוא שותף נוסף שיזרים כספים ומאוחר יותר למכור את המועדון, אחרי שייפתר נושא החובות לפיפ"א. מי שמנהלת בפועל את המועדון היא המנכ"לית אודליה פרידמן, שהגיעה בינואר. קלינגר קיבל חיזוק לצוות המקצועי שלו, מאמן השוערים ניר דוידוביץ' שעזב את מכבי חיפה, ומאמן הכושר הספרדי מאורו סנגוארה, שיעבוד יחד עם עופר דורון.
תקציב שכר השחקנים עלה משמעותית משתי סיבות עיקריות: הראשונה – שחקנים שהגיעו בינואר מומנו בחצי העונה האחרונה על ידי המועדונים הקודמים שלהם, ועכשיו הפועל ת"א תשלם את מלוא שכרם. איינבינדר, שישתכר בעונה הקרובה כ־160 אלף דולר, עלה להפועל כחמישית מהסכום הזה בחצי השנה האחרונה, וגם שכרו של בן ביטון הוכפל מבחינת האדומים.
הסיבה הנוספת היא ההחלטה ללכת על שחקנים מוכרים ויקרים כמו ורד (140 אלף דולר) ואזולאי הקשר (160 אלף דולר), ואליהם יש להוסיף את הארכת ושדרוג החוזים של אדי גוטליב ושי אליאס, שחתמו לשלוש שנים. האוהדים פינטזו גם על חזרתו של בן שהר, אבל אחרי שהחלוץ כבר סיכם את תנאיו בחוזה של 190 אלף דולר, החלו מחלוקות שהובילו אותו לחתוך מיידית למכבי חיפה.
3 צפייה בגלריה
גוטליב וגדיר
גוטליב וגדיר
אדי גוטליב. החוזה שלו שודרג
(צילום: ראובן שוורץ)
בגזרת הצעירים, למגן השמאלי דני גרופר יש בחוזה אפשרות להשתחרר רק לקבוצה בחו"ל, כשהגיבוי שלו הוא דורון ליידנר. בוולפסון מקווים כי אושר דוידה יממש את הכישרון שלו, וכך גם שי אייזן ואופק ביטון, יחד עם שניים שהגיעו מהפועל עכו, הבלם ג'ורג' דיבה והחלוץ רז טוויזר, וכן יואב הופמייסטר שמצטרף אחרי עונה טובה מאוד בקריית־שמונה.
הקבוצה תצא בעוד כשבועיים וחצי למחנה אימון בפולין, ועד אז מקווים בהפועל לצרף את חתיכות הפאזל האחרונות בשאיפה לעונה רגועה יותר.