יום חמישי, 20 באוגוסט, היה מהימים היפים של ירון הוכנבוים. המאמן בן ה-49 זכה עם הפועל נוף הגליל בתואר הראשון של הקבוצה אי פעם - גביע הטוטו בלאומית, אחרי 0:3 על הפועל פתח תקווה, ולא היה אדם מאושר ממנו.
ואז הגיע היום שאחרי, והכל התהפך. הוכנבוים אובחן כחולה קורונה, וכל שחקני הקבוצה נשלחו לבידוד. "הרגשתי שאני חולה. היו לי כאבי ראש, תחושה לא נעימה כמו שפעת רגילה. 38 מעלות חום. אמרתי לעצמי 'או שאני חולה בשפעת או בקורונה'. רצתי מוקדם בבוקר לקופת חולים וקיבלתי הפנייה לבדיקה", הוא משחזר.
3 צפייה בגלריה
ירון הוכנבוים
ירון הוכנבוים
"זה כמו כלא". ירון הוכנבוים
(צילום: אורן אהרוני)
חששת? "ברגע שהלכתי לבדיקה לקחתי בחשבון, הכנתי את עצמי. זה לא חשש כמו הצורך להיכנס לשבועיים לבידוד, וזה כמו כלא".
אתה המאמן הראשון שנדבק, מה הרגשת? "לא מאחל לאף אחד לחטוף את זה. הבעיה היא שאנחנו אוהבים להיות בעשייה. בכדורגל אתה לא יכול לעבוד מהבית, ועצם זה שסוגרים אותך לתקופה ארוכה בתוך חדר זה הכי קשה".
איך המשפחה קיבלה את זה? "ברור שזה היה לא קל. כשאתה נדבק אתה קודם כל דואג לשאר בני המשפחה שחלילה לא יידבקו. אתה צריך שירותים ומקלחת נפרדים, ולהיות בחדר שאף אחד לא נכנס אליו, וזה מה שעשיתי".
יש לך טיפ לנדבקים? "להישמע להוראות. לא לזוז מהחדר. היום כשיש טלוויזיה, אינטרנט וטלפון אין בעיה של תעסוקה. הדבר היחיד שנורא זה שאי אפשר להגיע למגרש וזה הכי קשה בשבילי".
3 צפייה בגלריה
שחקני נוף הגליל מניפים את גביע הטוטו
שחקני נוף הגליל מניפים את גביע הטוטו
התואר הראשון של נוף הגליל
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
שחקני נוף הגליל באימון
שחקני נוף הגליל באימון
פתחו את העונה בניצחון. שחקני נוף הגליל
(צילום: גיל נחושתן)
משחק הפתיחה שלכם בליגה שהיה אמור להיות בחמישי שעבר, נדחה לשני האחרון. "נוצר מצב שהרופא המחוזי החליט להכניס את השחקנים לבידוד של שבועיים. אחר כך תיקנו את הטעות וזה ייאמר לזכותה של המינהלת. אחרת לאורך זמן לא יהיה כדורגל. למדו והחליטו לשחק בלי המאמן או השחקנים שנדבקו".
מצד אחד ניצחתם את בית"ר ת"א/רמלה 1:2, מצד שני זה קרה כשאתה בבידוד. "האמת שמאז גמר גביע הטוטו לא פגשתי את הקבוצה וזה לא פשוט. האוהדים צילמו את המשחק בשידור ישיר וראיתי אותו. היה קשה במיוחד בהתחלה כשלא כל כך הלך לנו. שמח שבמחצית השנייה עשינו מהפך וניצחנו. זה קשה כשאתה לא עם הקבוצה ויכול לעשות רק כמה שיחות טלפון".
ביום חמישי תסיים שבועיים בידוד ותחזור לפעילות בסוג של דרבי מול הפועל עפולה. "המשחקים נגד הפועל עפולה תמיד מעניינים, חבל שאין אפשרות לקהל להגיע. צפיתי במשחק שלהם מול הפועל פ"ת. עפולה קבוצה התקפית, מאוד מעניינת. יהיה אתגר לשחק מולם. יש כמה נקודות תורפה וננסה לנצל אותן. אני מקווה שנמשיך במומנטום וננצח. הכי חשוב שהפעם אהיה עם השחקנים שלי, ושכולנו נהיה בריאים".