הפועל באר שבע לא תוכל לארח באצטדיון טוטו-טרנר למשך תקופה ארוכה ותיאלץ לנדוד למגרשים אחרים, זאת בעקבות ליקויים בגג שהתגלו בחודש יוני. הקבוצה אירחה באצטדיון הי"א במחזורים האחרונים של עונת 2019/20.
ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' הודיע היום (ראשון) כי אין מנוס מלהסיר את הגג ולאור הליקויים הרבים שנתגלו, נשקפת סכנה ממשית ליציבותו ולכן, בהמלצת הצוות המקצועי בראשות המהנדס-קונסטרוקטור הבכיר ישראל דוד, הוא ממליץ לפרק אותו ולהקימו מחדש.
2 צפייה בגלריה
אצטדיון טוטו-טרנר
אצטדיון טוטו-טרנר
אצטדיון טוטו-טרנר
(צילום: ישראל יוסף)
ראש העיר המשיך בהודעתו: "כפי שהבהרנו, בטיחותם ושלומם של הבאים לאצטדיון והמשתמשים בו עומדת בראש ובראשונה לנגד עינינו ולכן, אנו מחויבים לפעול בהתאם לחוות דעתו של המהנדס, בהקדם האפשרי. בעקבות הממצאים החמורים וחוות הדעת המקצועית ובהתאם לחוק העזר העירוני, הוכרז היום מבנה האצטדיון כמבנה מסוכן, כך שאיסור השימוש במתקן לצורך הבטחת שלום הציבור, יימשך".
"מרגע שהדברים ברורים ואין חלופות אחרות, הנחנו את גורמי המקצוע להיערך בשבועות הקרובים לפירוק גג האצטדיון ובמקביל לתכנן תאורה חדשה (התאורה הנוכחית מותקנת על מבנה הגג), על מנת שנוכל להחזיר את האצטדיון לפעילות, מהר ככל שניתן. לוחות הזמנים לביצוע פירוק הגג ולהקמת אמצעי התאורה החדשים יוגשו בימים הקרובים לאישור העירייה".
2 צפייה בגלריה
הפועל באר שבע
הפועל באר שבע
יוסי אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
דנילוביץ' גם התייחס לפן המשפטי: "אין ספק שמדובר בכשל מקצועי חמור ומרגע שהנושא הובא לידיעתנו, אנו פועלים בנחישות בפן המקצועי (לתיקון ולהשמשת האצטדיון) ובהליך המשפטי (כנגד האחראים למצב). אנו מעדכנים באופן שוטף ובשקיפות מלאה את ראשי המועדון ואת נציגי ארגוני האוהדים וקשובים לצרכים שמועלים על ידם".