מכבי חיפה עומדת לבצע את אחד המעברים הגדולים של שחקן נוער ישראלי. סוף פודגארנו הרשים את ראשי רומא וכבר בגיל 18 נמצא בדרך לסרייה א'.
שחקן הכנף, שמחזיק בדרכון רומני, גדל בחדרה והחל את הקריירה שלו בעיר לפני שהגיע בגיל 11 למכבי חיפה. כבר כששיחק בקבוצת הילדים טרום א' בלט בכישרונו ובחכמת המשחק שלו.
3 צפייה בגלריה
סוף פודגוראנו
סוף פודגוראנו
פודגוראנו. בלט כבר בילדים טרום א'
(צילום: ג'ו הירש)
באותה תקופה הבינו בחיפה שיש להם יהלום ביד. שמוליק חנין, שניהל במשך שנים את מחלקת הנוער והיה אחראי להצלחות מקצועיות גדולות, נזכר: "מהרגע הראשון הבנו שמדובר בכישרון יוצא דופן, החכמה היא לאתר כישרון כזה גדול בגיל 11 ולראות מה שאנשים רואים עכשיו".
פודגוראנו נהג לנסוע מדי יום מחדרה לחיפה, כאשר אביו דני, שחקן עבר בהפועל חדרה והפועל חיפה (גם הסבא שיחק בהפועל חדרה), נחשב לדומיננטי מאוד בקרירה שלו ותומך בו מאוד.
3 צפייה בגלריה
סוף פודגוראנו
סוף פודגוראנו
פודגוראנו. בחיפה הבינו שמדובר בכישרון נדיר
(צילום: ג'ו הירש)
מדובר בשחקן שקט ומופנם, "ילד טוב" שכמעט ולא מדבר. אחד האהובים בחדר ההלבשה שלא נוהג להיכנס לוויכוחים וריבים מיותרים. מגיל קטן נחשב למשקיען ולאחד שעובד קשה מאוד באימונים. את רוב זמנו הוא מקדיש לכדורגל, בממוצע חמש שעות ביום.
במכבי חיפה מעידים שפודגוראנו הוא בחור חרוץ מאוד, אחד ששואף ללמוד, מקשיב ומיישם. חנין: "סוף הוא ילד מיוחד מאוד. מה שמאפיין אותו זו עצמה בלתי רגילה, שמשלבת טכניקה גבוהה מאוד. כשחקן התקפה ששיחק בכל אחת משלושת העמדות - כנף ימין, שמאל וחלוץ, ככה גידלנו אותו. שילמד את כל העמדות. הוא שחקן התקפה שמשלב את העצמה הגופנית שלו והיכולות הטכניות שלו, מצטיין בעיקר במשחק האגפים וביכולת שלו להכניס כדורי רוחב".
3 צפייה בגלריה
סוף פודגוראנו
סוף פודגוראנו
מהאהובים בחדר ההלבשה
(צילום: ג'ו הירש)
חנין התמוגג לראות את הילד שטיפח במחלקת הנוער כובש לפני שבועיים במשחק אימון את שער הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת: "ראיתי שער של שחקן חכם. יש כאלה שזה נראה להם שער פשוט, אבל הוא יודע לתזמן את הכניסה שלו לרחבה וזה מה שמייחד אותו".
פודגוראנו נחשב לשחקן שמכריע משחקים ולאחד שכובש את השערים המכריעים במשחקי מאני טיים. חנין נזכר כיצד הוא קודם מקבוצת נערים ב' לקבוצת הנוער, ששיחקה בליגת האלופות: "כשסוף היה בנערים ב' זו הייתה השנה האחרונה שלי במכבי חיפה. החלטנו להקפיץ אותו לקבוצת הנוער והוא שיחק בנוער בליגת האלופות. אין ספק שמדובר בשחקן שנשמע עליו".
בגיל 15 חתם פודגוראנו על חוזהו הראשון במכבי חיפה והופיע בכל הנבחרות הצעירות של ישראל. לפני פגרת הקורונה אף הוקפץ מנבחרת הנוער לנבחרת האולימפית. לפני שלוש שנים טס להתרשמות בפיורנטינה וקיבל בשנים האחרונות הצעות מצרפת, אך הדבר לא יצא אל הפועל. כעת הוא שואף להשלים את העברתו לרומא בעוד חודש וחצי, אחרי שיעבור בדיקות רפואיות במועדון.
סוכנו של פודגוראנו, שחר גרינברג, סיפר: "סוף מאוד בוגר לגילו. הוא שחקן שעם כל הכישרון שלו הוא עם הרגליים על הקרקע. הוא יודע לאן פניו מועדות, מאוד מאמין בעצמו ובשילוב הזה והוא יגיע לרמות הגבוהות ביותר".