דרמה גדולה בבית"ר ירושלים, אחרי ההפסד המשפיל הערב (חמישי) 2:0 לטאוטה האלבנית בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית. רוני לוי צפוי לשלם את מחיר ההדחה מאירופה והוא בדרך החוצה מהקבוצה, כשגם מעמדו של המנהל המקצועי יוסי בניון התערער.
הבעלים, משה חוגג, השתכנע אחרי סיום העונה על-ידי בניון, שנחשב כדמות המקצועית הבכירה, להשאיר את לוי, למרות שלא רצה. אולם אחרי ההפסד לאלבנים טענו גורמים בבית"ר כי חוגג כבר קיבל החלטה. "תהיה פה רעידת אדמה", אישרו בבית"ר.
2 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
בדרך החוצה מבית"ר. לוי
(צילום: אבי רוקח)
זה לא סוד שמשה חוגג לא התלהב בקיץ שעבר להחתים את לוי, אבל זאת הייתה הבחירה של המנהל המקצועי הטרי יוסי בניון - והוא קיבל אותה. במהלך העונה לא נרשמה התקרבות בין הבעלים למאמן, בלשון המעטה, וגם חלק מהאוהדים לא התחברו לכדורגל האפור שהפיק לוי מהקבוצה. עשרות אוהדים אפילו הפגינו מול ביתו של לוי, אבל בגלל הקורונה הם לא מורשים להגיע יותר לאימונים בבית וגן וכמובן למשחקים - והלחץ פחת.
אלמנט נוסף בהישארותו של המאמן היה השיקול הכלכלי. ללוי יש בחוזה סעיף חידוש אוטומטי במקרה של זכייה בכרטיס לאירופה, ועזיבה שלו הייתה מחייבת את חוגג לשלם לו פיצוי לשנה שלמה. הגורם השלישי היה בניון, שהביא את לוי למועדון והתעקש להשאיר אותו גם בתקופה שבה חוגג התבטא בפורומים רבים על הצורך בהחלפתו.
2 צפייה בגלריה
הפועל באר שבע מול מכבי נתניה
הפועל באר שבע מול מכבי נתניה
יגיעו לטדי? דראפיץ' וברדה
(צילום: עוז מועלם)
בעונה שעברה בית"ר זכתה אמנם בגביע הטוטו והגיעה למקום השלישי, אבל לא הייתה פקטור במאבק האליפות וסיימה 28 נקודות אחרי מכבי ת"א. אז נכון שבית"ר לא נבנתה על ידי בניון בצורה נכונה ומאוזנת, אבל עדיין מדובר בפער אסטרונומי. הקבוצה כבשה 51 שערים, 22 פחות ממכבי חיפה, וספגה 35 פעמים, 25 יותר מהאלופה.
מי שהוזכרו להחליף את לוי בתפקיד הם סלובודן דראפיץ' ושי ברדה, שסיימו הקיץ קדנציה בת 4 שנים במכבי נתניה. דראפיץ' אימן בעבר את בית"ר ומכיר את המערכת.