עונת המשחקים של 2019/20 תיזכר כ"עונת הקורונה" - עונה בה כל מה שהכרנו השתנה, בכל תחומי החיים, בכל העולם וגם בענף הכדורגל. הפסקת משחקי הכדורגל היוותה מכה קשה עבור ציבור אוהדי הספורט בישראל אשר צורך את הכדורגל הישראלי כדרך חיים וכבילוי יומיומי עם החברים והמשפחה.
אך עבור אלפי אנשים - משפחות השחקנים, המאמנים, צוותים מקצועיים, אנשי אבטחה, תחזוקה, מפעילי הדוכנים באצטדיון, הצלמים, אנשי הסאונד, הנהגים ועוד רבים הפסקת הכדורגל אינה רק פגיעה בתחביב הפנאי (חשוב ככל שיהיה) אלא פגיעה כלכלית קשה המובילה אף לכריתת מטה לחמם.
2 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
פועל להחזיר את הקהל. ארז כלפון
(צילום: עוז מועלם)
לפיכך, מתוך דאגה עמוקה הן לאוהדי הכדורגל והן למתפרנסים מהענף עמלנו קשות בכדי להחזיר את הכדורגל הישראלי, בצורה הדרגתית ובהתאם למתווה שהכנו לממשלת ישראל, כך שבסופו של יום הצלחנו לסיים את העונה תוך שכל ההכרעות מתקיימות על מגרש הכדורגל.
במקביל, ומעבר להשלכות הספורטיביות וההכרח לשחק במגרשים ריקים ללא הקהלים הנאמנים והתומכים, נאלצנו גם להתמודד עם המשמעויות הכלכליות של קיום משחקים ללא קהל, ובכלל זאת חוסר היכולת למכור מנויים וכרטיסים, מה שהטיל ספק ביכולתן הכלכלית של הקבוצות לפתוח את עונת המשחקים הקרובה.
לשמחתנו, משרד האוצר ומשרד התרבות והספורט, נענו לבקשתנו להעמיד למועדונים "רשת ביטחון כלכלית" אשר תספק וודאות כלכלית מסוימת ותאפשר למועדונים לפתוח את עונת המשחקים הקרובה. כעת, משהצלחנו לסיים את העונה הקודמת בצורה ספורטיבית ומלאה ולהעמיד את התנאים הדרושים לפתיחת עונת המשחקים הקרובה השבת האוהדים למגרשים היא המשימה העיקרית אותה הצבתי בפניי בתוכנית העבודה לעונת המשחקים 2020/21.
2 צפייה בגלריה
אצטדיון בלומפילד
אצטדיון בלומפילד
יישאר בינתיים ריק מאוהדים. אצטדיון בלומפילד
(צילום: עוז מועלם)
אין ספק כי זו תהיה העונה המורכבת ביותר בתולדות הכדורגל הישראלי, מבחינה ספורטיבית וכלכלית, אך אני מקווה כי ביחד עם משרד הבריאות והספורט, ותוך הצגת פתרונות יצירתיים, יתקבל האישור להחזרת האוהדים למגרשים באופן שישמור על בריאותם ויהפוך את החגיגה למושלמת. אנו מודעים לכך שמשחק ללא אוהדים מהווה פגיעה קשה בחווית המשחק, בקהל ובשחקנים, אך יותר מכל בכם הקהל שלא יכול להגיע לאצטדיונים. אנו מתחייבים להמשיך ולפעול לנסות להחזיר את האוהדים ליציעים בכפוף לשמירה על בריאות השחקנים והאוהדים ואישור משרדי הבריאות והספורט
עם פרוס העונה החדשה אני מבקש לברך ולחזק את הקבוצות, שחקנים, האוהדים ואת העוסקים בענף ולאחל לכולנו עונת משחקים ספורטיבית, מותחת ובריאה.