שמחה גדולה הייתה אתמול (שני) בעיר סכנין, לאחר חזרתה של בני סכנין לליגת העל. אוהדי הקבוצה חגגו בכיכר המרכזית וברחבי העיר עד השעות הקטנות של הלילה בצפירות במכוניות, הדלקת זיקוקים ושירים.
במועדון הזהירו עוד קודם את השחקנים שלא לחזור על הטעויות שנעשו אחרי ה-0:3 על הפועל ראשל"צ, אז חגגו עם האוהדים בניגוד לתקנות, מה שגרם למועדון לספוג קנס של 30,000 שקל. השחקנים והצוות חגגו במסגרת ההנחיות עוד במגרש בטדי שם הונף המאמן, אלדד שביט, על ידי השחקנים.
5 צפייה בגלריה
חגיגות בעיר סכנין
חגיגות בעיר סכנין
החגיגות בסכנין
(צילום: מוחמד חניף)
5 צפייה בגלריה
בני סכנין חוגגת עלייה
בני סכנין חוגגת עלייה
בני סכנין חוגגת עלייה
(צילום: מוחמד חניף)
5 צפייה בגלריה
בני סכנין חוגגת
בני סכנין חוגגת
הנהגים צפרו עד השעות הקטנות של הלילה
(צילום: מוחמד חניף)
שביט, שהגיע בסוף חודש דצמבר כשסכנין הייתה במקום השביעי והצליח להוביל את הקבוצה בחזרה לליגת העל, זוכה להערכה רבה וצפוי להמשיך גם בעונה הבאה. "בלי אלדד זה לא היה קורה, הוא הרים אותנו מהקרשים", הודה המנכ"ל חאלד דוכי.
ראשי המועדון יתכנסו בימים הקרובים על מנת לדון בהכנות לעונה הבאה, כאשר גובה התקציב עדיין לא ברור בשל משבר הקורונה. עם זאת הבהירו: "נעמיד קבוצה ראויה בהחלט לליגת העל". סכנין תתבסס על שחקני בית ולצידם מספר שחקני חיזוק אותם יבחר שביט. מי שמסיים חוזה הוא מהראן ראדי ובסכנין לא פוסלים את הישארותו.
5 צפייה בגלריה
אוהדי בני סכנין חוגגים
אוהדי בני סכנין חוגגים
אוהדי בני סכנין חוגגים
(צילום: מוחמד חניף)
הקפטן לשעבר, חאלד חלאיילה, שהודח העונה מהסגל, התבקש למצוא לעצמו קבוצה חדשה ותבע את המועדון, אך אמר אחרי ההעפלה: "אני שמח בשביל האוהדים והשחקנים ומברך אותם. סכנין חזרה למקומה הטבעי כי לאוהדים האלה מגיעה קבוצה בליגת העל". עלי עותמאן היה נרגש ואמר: "אין ראויים מסכנין לעלות ליגה. זה המקום הטבעי שלנו".
היו"ר מוחמד אבו יונס: "נסיים את הליגה ונתחיל לחשוב על הצוות המקצועי, השחקנים ועל התוכניות. היינו עשר שנים בליגת העל והיא לא זרה לנו. אנחנו מכירים היטב את העניינים".
ראש עיריית סכנין, ד"ר ספואת אבו ריא, שיתבקש בקרוב מהנהלת המועדון להגדיל את תמיכת העירייה, אמר: "יש לי חלום לראות את בני סכנין אלופת המדינה או מחזיקת הגביע. הניסיון של אחרים מלמד שזה לא בלתי אפשרי. אני מאמין שבעבודה נכונה ובגיוס משאבים החלום הזה לא רחוק".
5 צפייה בגלריה
בני סכנין חוגגת
בני סכנין חוגגת
בני סכנין חוגגת
(צילום: מוחמד חניף)
ההתרגשות בקרב האוהדים הייתה גדולה. "אנחנו חוזרים לבמה המרכזית, לליגת העל. למדנו לקח מהירידה לליגה הלאומית, למדנו מה לא בסדר, לא נחזור לליגה הלאומית כל כך מהר", אמר שאדי אוהד הקבוצה. "למי מגיע לאמן? ברור שלאלדד שביט", קבע עלי, אוהד אחר, שהמשיך: "עם כל הכבוד לכל השמות שנזרקים באוויר, אלדד עמד במטרה בצורה יוצאת דופן והחזיר אותנו לליגת העל, אז למה שלא יקבל את הקרדיט?".
לאחר שעתיים בכיכר ליד המסגד, אוהדי הקבוצה נדדו לכיוון אצטדיון דוחא, שם החגיגה הייתה גדולה יותר וכללה אבוקות וזיקוקי ענק. "תגיד לי איפה יש אוהדים כמו בסכנין? איפה יש אווירה כזו?", התפאר מאזן, אוהד עם קעקוע של סמל הקבוצה. "עמדנו ביעד וחזרנו לליגת העל. עכשיו חובת ההוכחה על הקבלנים והעירייה להעמיד תקציב ראוי שהקבוצה תחזור להיות קבוצה לגיטימית בליגת העל".
הנהלת בני סכנין ביקשה מהשחקנים לא להתקרב לאזור התקהלות האוהדים, על מנת שהשחקנים שעדיין לא סיימו את העונה באופן סופי לא ישברו את הבידוד שהמינהלת דורשת. ההכנות לעונה הבאה יחלו בימים הקרובים כאשר מוחמד אבו יונס יצטרך להחליט קודם מי יעמוד על הקווים בעונה הבאה.