בהתאחדות לכדורגל מקווים שיצליחו לשכנע את משרד הספורט, ובעיקר את משרד הבריאות, להחזיר את הקהל למגרשים במשחקי מוקדמות מונדיאל נגד דנמרק (25 במרץ 2021) וסקוטלנד שלושה ימים לאחר מכן. בתקופה האחרונה גיבשו בהתאחדות את תוכנית "חזרה בטוחה ליציע" יחד עם משרד הכרטיסים "לאן", אותה יציגו למשרד התרבות והספורט בימים הקרובים.
על פי התוכנית, אוהדים יוכלו לרכוש כרטיסים רק באינטרנט, כאשר הם חותמים אלקטרונית על טופס בריאות בעת הרכישה וכן 24 שעות לפני המשחק. כך יש מעקב ברור אחרי כל רוכש כרטיסים.
2 צפייה בגלריה
אוהדי הנבחרת
אוהדי הנבחרת
אוהדי הנבחרת
(צילום: אורן אהרוני)
באצטדיון עצמו יהיו שלושה מעגלי אבטחה, כאשר אל הראשון יוכלו להיכנס רק אוהדים שמציגים את כרטיס כניסה למשחק. כך גם יהיה ניתן לווסת את כמות הקהל ושעות ההגעה שלהם לאצטדיון ולמנוע התקהלויות.
"אנחנו משוכנעים כי חזרת האוהדים ליציעים לא רק הכרחית אלא גם אפשרית, ויחד עם שותפים נוספים והתפתחויות טכנולוגיות ניתן לעשות זאת בפרק זמן קצר יחסית", אמר יו"ר ההתאחדות אורן חסון. "ברור כי הגעת החיסונים לארץ רק מוסיפה לאופטימיות בנושא".
2 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
חסון. אופטימי
(צילום: עוז מועלם)
"בפיתרון שאנחנו מציעים יש היתכנות מצוינת להחזרת הקהל במשחקי הנבחרת, גם בזכות האצטדיונים החדישים ברובם בהם נערכים המשחקים. אני תקווה שכבר בפתיחת מוקדמות מונדיאל 2022 יזכו שחקני הנבחרת והאוהדים להתאחד במגרש. אני קורא למשרדי הבריאות והספורט לאמץ בחום את ההצעה, שיש בה כדי להבטיח חזרה בטוחה ליציעים".