מכבי תל אביב עברה אתמול (חמישי) 0:1 על עירוני קריית שמונה הודות לפנדל של דן ביטון, עמוק בתוך תוספת הזמן, אחרי ששניר לוי הצביע על הנקודה הלבנה בשל הכשלה לטענתו על מתן חוזז.
בתחילה לוי לא שרק, אך רק לאחר ששופטי ה-VAR הסבו את תשומת לבו למקרה וטענו שנדרשת בדיקה נוספת, הוא עשה זאת ושרק לבעיטת עונשין מ-11 מטר.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
קיבלו מתנה. שחקני מכבי ת"א חוגגים
(צילום: ראובן שוורץ)
בסיום אנשי קריית שמונה זעמו וטענו שהם קופחו, ו-24 שעות לאחר מכן איגוד השופטים הודיע שאכן לא הייתה סיבה לשרוק לפנדל, ובטח שלא לבחון מחדש את האירוע.
"שופט המסך היה צריך להימנע מלהמליץ לשופט לבחון בעיטת עונשין לזכות מכבי ת"א", נכתב בהודעה שהוציא הוועדה המקצועית. "לא בוצעה עבירה ובוודאי שאין מדובר במקרה המצדיק התערבות".
2 צפייה בגלריה
דן ביטון חוגג עם טל בן חיים
דן ביטון חוגג עם טל בן חיים
דן ביטון חוגג את שער הניצחון הדרמטי
(צילום: ראובן שוורץ)
לצד זאת, באיגוד פירסמו מספר אירועים נוספים משני המחזורים האחרונים, ובכולם נטען שהחלטת השופט הייתה נכונה בסופו של דבר.
עוד נכתב: "בהתייחס לסוגיית נחיצות שיפוט המסך, הרי שכאמור בשני המחזורים הנדונים ובכלל, שיפוט המסך הביא למספר לא מבוטל של החלטות מוצדקות ותיקן את החלטות צוות השיפוט במגרש, לרבות בדקות קריטיות ובתוצאות מכריעות. מספר ההחלטות הנכונות והמוצדקות שהתקבלו בעזרת שיפוט המסך גבוה לאין שיעור ממספר ההחלטות השגויות".
קריית שמונה, לה זה היה הפסד חמישי ברציפות, תארח ביום ראשון את הפועל כפר סבא. הצהובים יפגשו את הפועל תל אביב לדרבי, במשחק שיסגור את הסיבוב הראשון בליגת העל.