הדבר הכי משמעותי שהתרחש בעונה שעברה בהפועל ת"א היה חזרתו של הסמל האדום משה סיני.
זה קרה בתקופת שבה הקבוצה הייתה מרוסקת. הפעולה הראשונה של המנהל המקצועי הייתה למנות מאמן, וניר קלינגר נבחר למשימה. התוצאה: בינגו. עלייה לפלייאוף העליון, מקום חמישי והופעה בחצי גמר הגביע. אלא שעונה חדשה החלה, ועל פי שני המחזורים הראשונים נראה שסיני וקלינגר חזרו לאחור. כלומר, המקום הכי נמוך שיש. הפעם האחריות עליהם, כי הם בנו קבוצה שנראית כרגע ככזו שתיאבק נגד הירידה.
5 צפייה בגלריה
משה סיני
משה סיני
משה סיני ביציע. "בואו ניכנס לפרופורציות"
(צילום: ראובן שוורץ)

"כנים עם עצמנו"

אז נכון, התקציב מוגבל, הבעלים לא ממהרים לפתוח את הארנק, אבל התחושה היא שאפשר היה להעמיד סגל יותר טוב. סיני לא מתחבא ושם את הקלפים על השולחן. גם הוא מודה שהאימפריה בצרות צרורות. מאז 1959/60 האדומים לא פתחו עונה עם שני הפסדים, אבל התמונה מורכבת יותר מתוצאות לא טובות. "אנחנו צריכים להסתכל במראה ולהיות כנים עם עצמנו", פותח סיני. "הפועל ת"א בגרסה הנוכחית היא קבוצה ללא אמצעים כלכליים גדולים. לכן, למרות שמדובר במועדון מפואר, הציפיות צריכות להיות בהתאם למצב. אין לנו תקציבים שמצדיקים ציפיות גדולות. בואו ניכנס לפרופורציות, נוריד ווליום ונשמור על הקיים בדרך להתקדמות", הוא מנסה להרגיע, אבל לא בטוח שהאוהדים העצבניים יזרמו עם הדברים האלה.
"כמי שגדל על ווינריות והישגיות בהפועל תל אביב, קשה לי עם המציאות הזו. אני אומר את זה בכאב ובתחושה רעה מאוד", ממשיך המנהל המקצועי.
5 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א מאוכזבים
שחקני הפועל ת"א מאוכזבים
שחקני הפועל ת"א מאוכזבים
(צילום: ראובן שוורץ)
פתחתם עונה עם שני הפסדים לקבוצות קטנות, כפר־סבא ואשדוד.
"הייתי מודע לכך שלא נבוא מוכנים במאה אחוז לפתיחת הליגה, אבל לא חשבתי שנהיה עם אפס נקודות. מי שראה את ההכנה, ועם כל מה שקרה אצלנו בקיץ, מבין שהיא לא הייתה אידיאלית".
מועדון גדול, קבוצה קטנה?
"אף אחד לא אומר שאנחנו קבוצה קטנה, השם של הפועל מדבר בעד עצמו. הבאנו 14 שחקנים חדשים ונצטרך זמן. יש פה מציאות שהיא המבחן, המציאות התקציבית. אנחנו לא קופצים ומתלוננים, אלא מנסים לעשות את הכי טוב בסיטואציה הנוכחית. כאחד שנמצא במערכת, אם אגיד שזה קל אצא שקרן".
במהלך הפלייאוף העליון דיברתם על מהפכה צעירה. איפה היא?
"יש את גרופר, אייזן, בואטנג, הרשקוביץ' ומור נעמן שחזר מהשאלה. לא אמרנו בשום מקום שניתן לצעירים לשחק בכל מצב. מי שייקח את ההזדמנות, ישחק".
5 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
ניר קלינגר
(צילום: ראובן שוורץ)
לא החתמתם אפילו זר סביר אחד הקיץ.
"לא כל אחד מתאים לשחק בהפועל, וגם אין את היכולות התקציביות להביא לפה שחקנים יקרים. הפועל צריכה להביא שחקנים טובים ובמחירים שמתאימים למועדון, וזה קשה. להטיף מבחוץ זה הכי קל. אני וקלינגר עשרה חודשים פה ואני לא בקיא בכל מה שקרה במועדון עד אז. אני לא מטאטא מתחת לשטיח ואומר שהכל מצוין, הכי קל להגיד שקשה ואני לא יכול. בעונה שעברה המצב היה קטסטרופלי ובדרך עוד ספגנו מפלות, אבל ידענו להתארגן ולהתחבר".
חזרתם לנקודה שממנה לקחתם את הקבוצה אחרי ניסו אביטן.
"אנחנו במצב מאוד לא טוב. אפשר להגיד שחזרנו לנקודת ההתחלה. נצטרך לדעת יחד עם השחקנים איך להשתפר. לפתור בעיות כמו במשפחה ולא להעצים אותן, אלא להתלכד ולתקן אותן. אנחנו יושבים כל יום שעות על גבי שעות בוולפסון, המצב קשה מאוד".
5 צפייה בגלריה
משה סיני
משה סיני
"נצטרך לדעת איך להשתפר". משה סיני
(צילום: ראובן שוורץ)
את מי מבין הזרים אתם הבאתם ואת מי הנחיתו לכם?
"שטקוס הגיע, בואטנג היה פה וקופר עוד היה צריך להיות בעונה שעברה. קוטאליה ועומאר בראון, אם להגיד את האמת, הגיעו על תקן נבחנים - והחתימו אותם. כשאתה תוך כדי עשייה אתה לא שובר את הכלים. החלטנו לתת הזדמנות, ואם מישהו לא מתאים הוא לא יהיה, אני לא מתבייש להגיד. מבחינתנו, מהזרים שרצינו רק לבחון והוחתמו, אם הם לא יתאימו הם לא יהיו פה. ברור שאני וקלינגר אחראים על כישלון או הצלחה. לא בורחים מזה".
זו הפועל ת"א החלשה ביותר בשנים האחרונות. האוהדים כועסים.
"כרגע, כרגע. האוהדים רוצים לראות קבוצה נלחמת, מחויבת, כזו שמכבדת אותם גם כשהיא מפסידה. אני מזדהה איתם. אותה מחויבות לא קיימת, ונצטרך לשנות את זה".
5 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל מפגינים
אוהדי הפועל מפגינים
אוהדי הפועל מפגינים. "רצו לראות קבוצה נלחמת"
(צילום: עוז מועלם)

"לנטרל את הרעשים"

חושש מירידת ליגה?
"בתקופה כזו אתה עושה כל מיני חישובים ודברים עולים. איך שלא תסובב את הגלגל, אם לא נתחבר אחרי המחזור הרביעי ולא ניראה טוב יותר, זה כבר יהיה מטריד מאוד. אני חושש ומוטרד כבר עכשיו".
כמה המחאה נגד הבעלים משפיעה?
"ברור שיש השפעה. התנהגות מזלזלת או פוגעת אף אחד לא רוצה, אין בן אדם שמוכן שיתנהגו אליו בצורה כזו. אנחנו צריכים לשנות את המצב במגרש. האוהדים לא מוחים נגד השחקנים, אבל ברור שהאווירה לא נעימה. צריכים לדעת לנטרל את הרעשים, אני לא יכול להיכנס ללב של כל אוהד".