ההשפלה שספגה בית"ר ירושלים מול יריבתה הגדולה ביותר הפועל תל אביב (3:0), ערערה את מעמדו של רוני לוי לקראת העונה הבאה.
"יש השפלות שהופכות לנקודת ציון בעונה, לקבל שלישייה מהנוער של הפועל זו כבר בושה", אמרו בבית"ר. "משה חוגג, שהציב תקציב של 82 מיליון שקלים נראה שבור בבלומפילד, אוכל את הלב אחרי שרצה לפחות קבוצה שמשחקת התקפי - וכלום. אנחנו כבר לא מדברים על אליפות כמובן, אבל להיות בפער כזה מהמקום הראשון עם שחקנים איכותיים? ההפסד הזה שבר אותו".
4 צפייה בגלריה
הפועל כפר סבא מול בית"ר ירושלים
הפועל כפר סבא מול בית"ר ירושלים
"השפלות שהופכות לנקודת ציון". רוני לוי
(צילום: ראובן שוורץ)
חוזהו של לוי צפוי להתחדש אוטומטית אם בית"ר תסיים במקום השלישי תחת תנאי שכר מופחתים, אבל אחרי שהשיג נקודה אחת בלבד בשני משחקי פלייאוף העליון, ירידה למקום הרביעי בסיום העונה עשויה להוביל לסוף דרכו. גם המנהל המקצועי יוסי בניון נראה מדוכדך מהקבוצה שבנה בקיץ האחרון. הוא מצידו דוחק להחתים את לוי בכל מקרה, אך המשחקים הקרובים יקבעו את עתיד המאמן.
הפעם לוי לא חיפש תירוצים אחרי המשחק החלש של קבוצתו: "זו הייתה המחצית הראשונה הכי גרועה שלנו השנה. לא נכנסנו למשחק בשום היבט. לא במוטיבציה, לא בטקטיקה, בשום פרמטר. חילקנו להם מתנות והם ניצלו אותן. המשחק התבלגן וזה נראה רע מאוד, הפגרה פגעה בנו, חזרנו הכי רע שאפשר. ידענו שהפלייאוף העליון מאוד קשה ושלא יהיה פשוט לשמור על המקום השלישי".
4 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים
שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים
שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
אכזבה בבית"ר ירושלים
אכזבה בבית"ר ירושלים
אכזבה בבית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
לוי הסביר בסיום המשחק שהעדיף כי עידן ורד ינוח אחרי שחזר מפציעה, אבל ספג ביקורת על כך. ורד שדמע בסיום, אמר: "היינו על הפנים, אין מחילה על זה, נוכל להגיד רק סליחה. אין תירוצים, זה היה משחק לא טוב של כולם, מהקפטן עד אחרון השחקנים. להיות בבית"ר ירושלים זה לא רק להיות מוכשר וטכני, זה קודם כל להביא לב, נשמה וגישה חיובית, וכל זה לא קרה. קיבלנו בראש בצדק. המשחק הבא יהיה בשביל הכבוד שלנו. כל שחקן צריך להראות שהוא ראוי להיות חלק ממועדון כזה גדול, מה שלא היה נגד הפועל".
שחקנים אחרים בבית"ר אמרו: "איזו בושה, אוהדי הפועל חגגו בסיום עם השחקנים שלהם ואנחנו הושפלנו, ההכנה שלנו לקראת הפלייאוף העליון לא הייתה טובה. להפסיד לקבוצה כמו הפועל 3:0 זה מביך".
4 צפייה בגלריה
עידן ורד על הקווים
עידן ורד על הקווים
עידן ורד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ברשתות החברתיות נכתבה ביקורת קשה כלפי רוני לוי. חלק מאוהדי בית"ר מתכנן מחאה גדולה באימונים הקרובים. לקראת המשחק נגד מכבי תל אביב יחזרו חנן ממן, עלי מוחמד ואנטואן קונט המורחקים.