ההחלטה של ההתאחדות לכדורגל ומינהלת הליגות לדחות את משחקי חצי גמר גביע המדינה, יחד עם מחזור הליגה שהיה אמרו להתקיים מחר (שני) בשל המצב הבטחוני, מובילה למספר השלכות שעשויות לפגוע בכדורגל הישראלי.
עם פרסום לוח המשחקים הקודם של הליגה, במינהלת הבהירו כי במקרה שלא ניתן יהיה לקיים משחקים בעקבות הטילים לדרום ולמרכז, הם יועתקו למגרש חלופי ואף ייתכן כי ישוחקו ללא קהל, אולם החליטו בשלב זה רק לדחות אותם לתאריכים אחרים.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א ומכבי חיפה
שחקני מכבי ת"א ומכבי חיפה
שחקני מכבי ת"א ומכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)

אופ"א תאשר?

ההתאחדות צריכה להעביר עד ה-30 במאי, כלומר בעוד שבועיים בדיוק, לאופ"א מיהן הנציגות שייצגו את ישראל במפעלים האירופיים: נציגה במוקדמות ליגת האלופות ועוד נציגות בליגה האיזורית. אולם במקרה שהמשחקים לא יחודשו גם במועד החדש שנקבע להם על ידי ההתאחדות או המינהלת, תתבצע פנייה לאופ"א בבקשה לאחר את מועד מסירת שמות המועדונים.

סוגית הזרים

הבעיה הכי גדולה מבחינת הכדורגל הישראלי היא נושא הזרים. על פי הנחיות אופ"א, מעבר לפתיחת היורו ב-11 ביוני, יש גם חלונות בינלאומיים שונים בכל הנבחרות, ולכן יש צורך לשחרר זרים בתוך שבועיים.
4 צפייה בגלריה
אלכסנדר פשיץ'
אלכסנדר פשיץ'
פשיץ'. הוא כבר לא כאן
(צילום: עוז מועלם)
לשחקנים הזרים של בית"ר ירושלים ובני יהודה למשל היו כרטיסי טיסה חזרה לארצם להיום. הזרים ביקשו לעזוב את הארץ מחשש מהמצב, אולם נשארו בעקבות הדחייה הקודמת. כרגע לא בטוח שהירושלמים והכתומים, שכבר אין להם על מה לשחק, יעמדו בדרכם.
בכדורגל הישראלי ישנו חשש כי עזיבת זרים מסיבית, ולאחריה ראיונות על המצב בארץ, יפגעו בתדמית שלו בדיוק כפי שקרה עם אלכסנדר פשיץ' או משפחתו של אנריק סאבוריט. מעבר למצב הביטחוני שגרם לעזיבה מיידית של שני השחקנים, הם הודיעו מראש לחבריהם בחדר ההלבשה של מכבי ת"א שהם לא יישארו בעונה הבאה, כאשר הסרבי מחזיק בהצעות מפרנצוורוש ואא"ק אתונה, והספרדי מטורקיה וצרפת.
4 צפייה בגלריה
סאבוריט
סאבוריט
סאבוריט
(צילום: עוז מועלם)

פלונטר האליפות

מכבי ת"א ומכבי חיפה, שבתחילה אמורות היו לשחק מחר נגד מכבי פ"ת ואשדוד בליגה, ולאחר מכן הוזזו משחקיהן לחמישי, יתמודדו אחת נגד השנייה בגביע המדינה באותו היום, נכון לעכשיו, ולכן ישחקו בראשון הבא בליגה, ולאחר מכן יקיימו שני משחקים בפלייאוף העליון, כשלאחת מהן עוד מצפה גמר הגביע. ייתכן כי בשל הלחימה ייאלצו במינהלת ובהתאחדות לגלוש ליוני על מנת לאפשר את סיום העונה כשמאבק האליפות עדיין לא הוכרע.
במקרה כזה יפנו בהתאחדות לאופ"א ולהתאחדות של מונטנגרו, שאמורה הייתה להגיע למשחק ידידות ב-5 ביוני (הנבחרת תשחק כמה ימים לאחר מכן במשחק ידידות בליסבון נגד פורטוגל כמשחק ההכנה האחרון שלא אלופת אירופה לקראת היורו) כי לא ניתן יהיה לקיימו.
4 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
רוטנשטיינר. משחק הנבחרת יבוטל?
(צילום: עוז מועלם)

רק לסיים את הגביע

בנוגע לחצאי גמר הגביע שנדחו בפעם השנייה, הפועל ת"א ובית"ר ת"א/בת ים נקבע לרביעי, ובחמישי, כאמור, מכבי ת"א נגד מכבי חיפה. אחרי שהמשחקים אמורים היו להתקיים באצטדיון בלומפילד, הפעם לא נקבע באילו מגרשים זה יקרה. המטרה בהתאחדות לקיים את משחקי הגביע, גם אם הם ייערכו ללא קהל או באצטדיונים קטנים יותר, רק על מנת לסיים את שלושת המשחקים שנותרו (שני חצאי הגמר והגמר). הקבוצות שמשחקות בגביע קיבלו את הפריבילגיה להתאמן בבית הנבחרות בשפיים.

הפועל פ"ת בבעיה

עוד אלמנט שעשוי להיות מושפע בשל המצב הוא נושא הירידות מהליגה הלאומית. המשחקים נדחו לחמישי הקרוב, זאת אחרי שבהפועל פ"ת כבר אישרו לזרים לעזוב, והיא עשויה לרדת לליגה א'. קבוצות יתקשו להשאיר זרים בשל המצב, או להשיב אותם כמו במקרה של מכבי ת"א, אלא אם כן תהיה הפסקת אש בימים הקרובים.
הבעיה מבחינת ראשי הכדורגל היא לא רק הטילים מעזה, אלא גם המהומות הפנים-ארציות שמעמידות בספק את המשך קיום המיידי של המשחקים, גם בגלל כוח השיטור המצומצם שיוקצה לטובת משחקי הכדורגל וגם בשל החשש מאלימות במקומות ציבוריים כמו באצטדיונים.