המשחק בו תתמודד הערב (חמישי, 20:30) מכבי חיפה מול הפועל עפולה בגביע המדינה יהיה מיוחד עבור שי בן דוד. בלם הקבוצה מהליגה הלאומית גדל במחלקת הנוער של הירוקים, אבל לא נלקח בחשבון בקבוצה הבוגרת. אחרי שרשם בשורותיה 19 הופעות בלבד הוא הרגיש שלא ממש מאמינים בו והחליט לעזוב בהשאלה על מנת לזכות בדקות משחק.
בן דוד (23) הספיק כבר לעבור שתי תחנות בחו"ל מאז עזב את מכבי חיפה. הוא שיחק בטראפני מהליגה השנייה באיטליה ובסן פרננדו מהליגה השלישית בספרד. לאחר מכן חזר לקדנציה שנייה בהפועל עפולה והעונה היה מהשחקנים היותר יצבים של המועדון. הערב הוא יפגוש כאמור בסמי עופר את האקסית והקבוצה ממנה הוא מושאל. למכבי חיפה ישוב בן דוד חוזר אוטומטית בסיום העונה והערב תהיה לו הזדמנות להוכיח את עצמו לברק בכר לקראת העונה הבאה.
3 צפייה בגלריה
שי בן דוד
שי בן דוד
"זה רגע מאוד מרגש עבורי". בן דוד
(צילום: יובל חן)
"אין ספק שזה רגע מרגש מאוד עבורי", מודה בן דוד. "כל שחקן שמושאל מקבוצה כלשהי רוצה לפגוש אותה, להראות מה הוא שווה ושיש לו מקום בה. התרגשתי כששמעתי את ההגרלה ואני מאוד מחכה למפגש הזה ולהראות מה אני יודע, שיש לי מקום ברוטציה של מכבי חיפה".
יש לכם בכלל סיכוי? "אנחנו קבוצה שמגיעה מהליגה הלאומית מול מוליכת ליגת העל. נבוא כמו שאנחנו יודעים, צנועים. המטרה שלנו בכל משחק היא לבוא ולנצח ולא משנה מי עומדת מולנו. לא נצא בהצהרות, אבל נעשה הכל. כדי להיות בחצי הגמר. לגביע חוקים משלו ואי אפשר לדעת מה יהיה".
אתה בן 23 ועברת יחסית הרבה לשחקן בגילך. אתה מרוצה ממה שהשגת בקריירה עד היום? "כן, אני לא מצטער על כלום. כל דבר שעברתי, אם זה לטובה או לרעה, חישל אותי. אני מסתכל על הכל בצורה בוגרת יותר. אני שמח על מה שעברתי ובטוח שיהיו לי ימים טובים יותר".
איך הגעת לליגה השנייה באיטליה? "הסוכן שלי הביא לי הצעה מאיטליה אחרי שעשיתי עונה טובה מאוד בבוגרים בתפקיד שלי בתור בלם בהפועל עפולה. לצערי, כחודש אחרי שהגעתי לשם פרצה מגפת הקורונה שפגעה בכל עולם הכדורגל".
3 צפייה בגלריה
עם קמיל ואצק וגארי קגלמאכר. "לא שיחקתי בתפקיד הטבעי שלי"
עם קמיל ואצק וגארי קגלמאכר. "לא שיחקתי בתפקיד הטבעי שלי"
עם קמיל ואצק וגארי קגלמאכר. "לא שיחקתי בתפקיד הטבעי שלי"
(צילום: ראובן שוורץ)
ומשם היישר לליגה השלישית בספרד "זה היה דרך ג’ונתן ביאביאני (לשעבר באינטר) והוא שיחק איתי בקבוצה באיטליה. הוא מאוד אהב אותי, התחברנו והוא ביקש שאעבור איתו לסן פרננדו"
אתה יכול לשחק בליגת העל? "יש לי מקום בליגת העל".

"יכול להגיע לרמות הגבוהות ביותר"

אתה אמור לחזור למכבי חיפה בעונה הבאה, יש לך מקום שם? "כן, אני יכול להיות שחקן ברוטציה של מכבי חיפה. לא אצא בהצהרה שיש לי מקום בהרכב, אבל אני מאוד בטוח בעצמי ויודע מה אני שווה. אם יתנו לי הזדמנות - אקח אותה בשתי הידיים".
מנכ"ל הקבוצה, עמי אסייג, מחזק את דברי השחקן שלו: "שי בקדנציה שנייה אצלנו ולא סתם היה הרכש הראשון בחודש ינואר. מדובר בשחקן שללא ספק בצד המקצועי הוא שדרוג אדיר בליגה הלאומית, הוא נכס לכל קבוצה גם ברמה החברתית הוא יכול להגיע הוא לרמות הגבוהות ביותר בכדורגל הישראלי וזה עניין של זמן עד שהוא יהיה במקום הראוי לו".
שי, למה זה לא הסתדר בפעם הקודמת במכבי חיפה? "שיחקתי מגן שמאלי בהתחלה, ואני בכלל בלם. לא שיחקתי בתפקיד המקורי שלי והיה לי קשה להתלבט ולהראות מה אני באמת יודע, למרות שכששיחקתי הייתי טוב, זה עדיין לא היכולת שלי בתפקיד הטבעי. אני חושב שהרושם הראשוני קצת עיכב את ההתפתחות שלי במכבי חיפה, אבל זה לא משהו שהפריע לי כי נלחמתי ואני אלחם תמיד להראות מה אני יודע וכמה אני שווה. אני לא בא בתלונות לאף אחד, ותמיד מנסה להשתפר".
3 צפייה בגלריה
"תמיד מנסה להשתפר"
"תמיד מנסה להשתפר"
"תמיד מנסה להשתפר"
(צילום: אלעד גרשגורן)
אתה לא נופל מעופרי ארד? "ממש לא נופל מעופרי ארד. גם אם הייתי שם את עצמי במשבצת של עופרי ארד לא הייתי רואה שינוי".
מי לדעתך תזכה באליפות העונה? "מכבי חיפה בעזרת השם, יש להם את כל מה שצריך כדי לזכות באליפות העונה. אני מקווה שזה מה שיהיה".
אתה חולם לשחק בעונה הבאה עם מכבי חיפה בליגת האלופות? "ברור, זה חלום ענק".