האם קבוצות הכדורגל יוכלו לשוב לאימונים כבר ביום רביעי הקרוב ולחדש את הליגה ב-31 באוקטובר? יו"ר מינהלת הליגות, ארז כלפון, טוען כי הגיע לסיכום עם אנשי משרד הבריאות על כך שהקבוצות יחזרו לפעילות ביום רביעי הקרוב (14 באוקטובר), ואם אכן זה יקרה הליגה תחודש ב-31 באוקטובר.
במידה שזה לא יקרה, במינהלת יערכו ישיבת דירקטוריון גורלית בה יצטרכו לקבל החלטות על המשך העונה. כבר עכשיו ברור כי במצב כזה הליגה תיעצר. מי שפירגן לכלפון הוא נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר. "אנו במכבי חיפה פועלים ונפעל אך ורק במסגרת המנהלת ובהתאם לתקנות ולהנחיות. אני יודע כמה מקדיש יו"ר המנהלת, ארז כלפון, להקדמת החזרה לאימונים ולמשחקי הליגה. אני מחזק את ארז ובטוח שנשוב בעזרתו לפעילות בהקדם", אמר.
7 צפייה בגלריה
רוקאביצה בועט
רוקאביצה בועט
רוקאביצה. הליגה תחודש?
(צילום: ראובן שוורץ)
7 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
כלפון. אופטימי
(צילום: עוז מועלם)

גרוטו זועם וביקש לעצור את האימונים גם של הקבוצות הבינלאומיות

בעקבות ההחלטה של בית"ר ירושלים להמשיך להתאמן הבוקר (חמישי), למרות המכתב מאתמול של פרופסור איתמר גרוטו, שדרש ממנה להפסיק, זעם גדול אצל מקבלי ההחלטות במשרד הבריאות, שעכשיו מבקשים להפסיק את כל פעילות הקבוצות המקצועניות בכדור, כולל אלה שמשחקות באירופה, כפי שפורסם לראשונה הבוקר ב-ynet. בבית"ר לא מתרגשים והודיעו כי יתאמנו גם מחר כרגיל.
יש לציין כי משרד הבריאות לא יכול להכריח את הקבוצות הבינלאומיות להפסיק את האימונים מכיוון שיש תקנה בנושא, אלא רק לבקש, כפי שעשה. מי שיכולה לקבל החלטה בנושא היא רק ועדת חוק, חוקה ומשפט בכנסת שצפויה להתכנס ביום שני.
7 צפייה בגלריה
איתמר גרוטו
איתמר גרוטו
גרוטו. עצבני
(צילום: לע"מ)
מינהלת הליגה בכדורסל עדכנה מספר בעלי קבוצות בכדורסל הישראלי בנושא, ואמרה כי משרד הבריאות ביקש ממנה כ"אות סולידריות לקבוצות הכדורגל, לעצור את אימוני קבוצות הכדורסל".
מי שממש לא אהב את הפנייה של משרד הבריאות לשתי המינהלות הוא שר הספורט חילי טרופר: "אני קורא לאנשי משרד הבריאות לחדול מאיומים מיותרים על הספורט הישראלי. ממשלת ישראל אישרה על פי דרישתנו תקנות שמאפשרות לקבוצות ולשחקנים בינלאומיים להמשיך ולהתאמן בצורה רציפה כדי שיוכלו לייצג את מדינת ישראל בכבוד. כל איום על המשך אימונים אלו חסר תוקף משפטי ובעיקר פוגע בספורט הישראלי לחינם".
7 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
טרופר. נלחם עבור הספורט
(צילום: אבי מועלם)
"אני קורא לכל אנשי הספורט הישראלי לנהוג על פי התקנות והכללים ולהתגייס כמו כולם למשימה הלאומית של הורדת שיעור התחלואה. אני פונה למשרד הבריאות בבקשה להפסיק את האיומים בעונשים קולקטיביים ולהמשיך לעבוד בשותפות על מנת למצוא פתרון שיאפשר לספורט הישראלי לשוב בהקדם. מיליוני ישראלים אוהבי ואוהדי ספורט מצפים מאיתנו לכך".
במינהלת הליגות חוששים מאוד מהאיום של משרד הבריאות, והיו"ר כלפון הוציא מכתב בנושא בו הוא מסר כי אין לחדש אימונים עד ה-14 באוקטובר. כמו כן, כתב כלפון כי קבוצה שתבחר להתאמן תספוג קנס של 100 אלף שקל.
7 צפייה בגלריה
המכתב ששלח כלפון לקבוצות
המכתב ששלח כלפון לקבוצות
המכתב ששלח כלפון לקבוצות

"ספורטאים שמחלימים מקורונה סובלים מתסמינים חודשים אחרי"

גרוטו פנה אמש למינהלת הליגה במכתב חריף עם נספח לנתונים המדאיגים של מרכז המידע והידע הלאומי בנוגע לקורונה. למרות זאת, בבית"ר המשיכו להתאמן גם הבוקר (חמישי) בטענת שהאימונים מתקיימים לפי הנהלים והקבוצה מתכוננת למשחקיה בטורניר.
על פי אותו מסמך, כותב גרוטו כי מתרבים הדיווחים על מחלימים מקורונה שסובלים מנזקים ותסמינים מתמשכים, גם אם מחלתם הייתה קלה. תסמיני המחלה עלולים להימשך חודשים רבים גם לאחר שהמחלה חלפה - ללא קשר בהכרח למצב הבריאותי הבסיסי ולגיל החולה. עד כשליש מכלל המחלימים סובלים מתסמינים מתמשכים כלשהם, תקופה ארוכה לאחר החלמתם.
7 צפייה בגלריה
המכתב של גרוטו למינהלת
המכתב של גרוטו למינהלת
המכתב של גרוטו למינהלת
סיבוכים מתמשכים אלו עלולים לטמון בחובם השלכות ניכרות על בריאות הציבור. לפיכך, על פי מסמך משרד הבריאות, יש להקדיש מאמצים לבלימה של היקף התחלואה בקרב כלל שכבות הגיל, לרבות בקרב צעירים ובריאים, מה שנוגע לספורטאים.
פורסם לראשונה: 06:57, 08.10.20