פטריק ואן לוון צפוי להמשיך בתפקידו כמאמן מכבי תל אביב עד לסיום העונה. במועדון מעריכים מאוד את עבודתו של ההולנדי, שהוביל הערב (שני) את הקבוצה לניצחון 0:4 משכנע על הפועל תל אביב בדרבי, בעקבותיו העפילו הצהובים למקום השני בליגת העל עם סיום הסיבוב הראשון. יחד עם זאת, האלופה רחוקה עדיין שמונה נקודות מהמוליכה מכבי חיפה.
"בואו לא נשווה אותי למאמן הקודם", ביקש ואן לוון, שעמד על הקווים בפעם השנייה לאחר פיטוריו של יורגוס דוניס. "הקבוצה עושה התחלה חדשה עם מערך חדש ואנחנו מנסים לשפר את עצמנו. ברור שניתן פייט בכל משחק ונעשה הכול. אם אפשר לעבוד עם מקצוענים בכל יום וזה המועדון, אז אפשר לעשות דברים טובים ביחד. אני מאמין שאוכל להחזיר את מכבי תל אביב לימים הגדולים אחרת לא הייתי נענה להצעה של הבעלים".
3 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
ואןל לוןן חוגג עם שחקני מכבי ת"א בסיום הדרבי
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
דרבי במעמד צד אחד
(צילום: עוז מועלם)
טל בן חיים, שעלה בהרכב, עקץ את דוניס כשנשאל על יכולתו המשופרת הערב. "למה החביאו אותי עד עכשיו? זו שאלה שצריך לשאול את המאמן הקודם", אמר. "עשיתי את המקסימום כדי לשחק, תמיד קל להיות ממורמר, אבל אני גאה בחדר ההלבשה שלנו על כך שהוא לא התמרמר ועבד קשה כדי להצליח. בסופו של דבר אתה מקבל מה שמגיע לך".
"השיטה של ואן לוון יותר מתאימה לשחקני כנף כמוני", המשיך בן חיים. "אני שמח שניצחנו פעמיים בלי לספוג שערים. זה היה ניצחון משכנע מאוד בדרבי ואני מקווה שנמשיך ככה".
3 צפייה בגלריה
הפועל תל אביב
הפועל תל אביב
שחקני הפועל ת"א מנסים לעכל את התבוסה
(צילום: עוז מועלם)
על השנתיים הלא פשוטות, בהן שיחק בצ'כיה, אמר: "היו רגעים קשים, אבל הכדורגל זה החיים שלי. אין דבר שיותר רציתי מלהרגיש שוב ממה שהרגשתי היום. חבל שהקהל שלנו לא היה חלק מההצגה הזו".

בדקה ה-77: האחים ניסנוב עזבו את בלומפילד

הפועל ת"א כמובן יצאה מהדרבי הזה מוכה וחבולה. בעלי המועדון, האחים איציק ושרון ניסנוב, עזבו את האצטדיון בדקה ה-77, קצת אחרי השער השלישי. "יחסי הכוחות היו ברורים לפני המשחק", סיפר בסיום המאמן המפסיד, ניר קלינגר. "ניסינו בהצלחה מסוימת לשחק טקטי ולצאת במעברים. נכון, מכבי הייתה טובה יותר ושלטה במשחק, אבל מלבד נגיחה של פשיץ' לא סיכנה אותנו. אבל אז הגיע המצב הנייח ונגמר המשחק".
קלינגר הוסיף: "זה הספורט ואני הגעתי להרבה הישגים בזכות זה שאני לא מוותר. הכלים שלנו מוגבלים, הסגל קצר מאוד, אבל זה לא צריך להיגמר ב-4:0. עד הדקה ה-61 עמדנו טקטית נכון".