עירוני ק"ש נגד החלטות ה-VAR. במכתב ששלחה הקבוצה ליו"ר איגוד השופטים, רונית תירוש, כתבו: "אנו פונים אליכם לאחר המתנה ללא הועיל למסקנות הוועדה המקצועית של איגוד השופטים בדבר עוד משחק עם טעויות שיפוט המקפחות את קבוצתנו. נושא טעויות השיפוט במשחקי קריית שמונה מתסכל במיוחד שכן לא רק שהדבר חוזר על עצמו שבוע אחרי שבוע, הטעויות הרבות במשחקינו חוזרות על עצמן שנה אחרי שנה.
"כזכור לכולם, בשנה שעברה כבר בשמונת המשחקים הראשונים טעויות ה-VAR והשופטים פגעו בנו משמעותית, כאשר בהמשך העונה קבוצתינו אף עמדה בסכנה של ירידת ליגה. גם השנה, עוד במשחק הליגה מול מכבי נתניה, ביטלו השופטים באמצעות ה-VAR שער חוקי. לטענת השופט, לוסיו היה בנבדל שלושה מהלכים קודם לכן. נציין כי השופט ששרק עם הכיוון לשער כלל לא הלך לבדוק ב-VAR האם הסיבה לפסילת השער מוצדקת. פניתי למנכ"ל איגוד השופטים ולא קיבלתי תשובה עד היום לגבי זה. מי שראה את הסרטון ברור לו שהיה שער חוקי שכאמור נפסל".
1 צפייה בגלריה
לייבוביץ' ה-VAR הממושכת
לייבוביץ' ה-VAR הממושכת
השופט גל לייבוביץ' מסתכל ב-VAR במשחק בין ק"ש למכבי חיפה
(צילום: אפי שריר)
עוד במכתב: "במשחק הליגה נגד מכבי חיפה שרק השופט לפנדל והוציא צהוב לשחקן שפגע בלוסיו. מכיוון שלא היה פנדל, היה ברור כי לשחקן חיפה שביצע את העבירה הגיע כרטיס אדום. שופט המשחק ראה שבוצעה עבירה, ביטל את הפנדל בצדק, ביטל את הכרטיס הצהוב, וכשכל צופי המשחק חשבו כי הוא עומד להוציא כרטיס אדום, הסתבר אחרי תשע דקות כי בהתבוננות ב-VAR לא היה כלום. תשע דקות לקח לראות משהו שלא היה. גם כאן הסתפקה הוועדה בתשובה כי 'צדק השופט כי לא היה פנדל'. רק נזכיר כי שופטי ה-VAR אינכם יכולים להתערב בהחלטת השופט המקורית, אלא אם כן ראו בבירור כי לא הייתה עבירה וכי השופט טעה (לקח תשע דקות להחליט שלא הייתה עבירה, כך שכנראה 'ברור' זה לא היה לאף אחד).
במשחק הליגה האחרון נגד הפועל ב"ש, דיבר שופט המשחק עם ה-VAR לאחר תפיסה בשתי ידיים ברחבה את השחקן רועי קהת. שופט המשחק בחר שלא ללכת ל-VAR. את הפנדל הזה גברתי רשה לפספס בעיניים בלתי מזוינות, כל שכן עם מערכת VAR והילוכים חוזרים. קשה שלא לחשוב, רק לחשוב, היכן יכולה קריית שמונה להיות העונה אם בחלק מהמקרים השופטים היו שורקים לפי החוק והצדק".
גורם בכיר במועדון הוסיף: "לצערנו מקרה הפנדל במחזור האחרון מול באר שבע לא זכה ליחס בתכנית סיקור המחזור, משהו שהפך להרגל שכן עד כה גם לא שודר אף משחק נוער בקריית שמונה על אף המיקום בצמרת. גם קיבלנו הכי מעט מענקי קורונה מהמדינה, זה מה שמגיע לנו על כך שלא עזבנו לאצטדיון חלופי גדול יותר? מקום שבו יכולנו להגדיל את ההכנסות (ומכאן גם את המענק). עצוב שזה היחס לפריפריה ולמי שפועל עבורה, כנראה שקריית שמונה לא חלק ממדינת ישראל".