מכבי תל אביב עברה בשבועיים האחרונים רכבת הרים. מה שהתחיל באכזבה מההפסד באשדוד, המשיך בצורה חיובית עם העפלה לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית והניצחון על הפועל חיפה (3:4), אותו היו מי שהגדירו כניצחון של אופי ו-ווינריות, אבל אמש (רביעי) האלופה חזרה לפשל וסיימה ב-2:2 מול מכבי נתניה.
הצהובים אמנם שוב הצליחו לחזור פעמיים מפיגור, אבל עצם העובדה שהוציאו שני כדורים מהרשת ושמונה בסך הכול בשלושת מחזורי הליגה האחרונים, רק חשפה עוד יותר את הבעיה ההגנתית של הקבוצה.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
הנתון המדהים הוא שמתוך 32 איומים לעבר מסגרת השער של דניאל טננבאום העונה, 15 חדרו לרשת, וכרגע לתל אביבים יש את ההגנה השלישית הכי גרועה בליגה אחרי סכנין והפועל חיפה.
במשחק אתמול כל רביעיית ההגנה נראתה רע. החל מאיבודי כדור של שני המגנים, אנריק סאבוריט ומאור קנדיל, ועד המצוקה במרכז ההגנה בשני השערים של האורחת, בהם שני הבלמים ליוו את שחקני נתניה עד כיבוש השערים. גם חוליית הקישור לא הייתה נקייה, כשמכבי ת"א סבלה יותר מדי מאיבודי כדור.
4 צפייה בגלריה
דוניס עצבני
דוניס עצבני
דוניס עצבני
(צילום: עוז מועלם)
"התחלנו טוב ב-25 הדקות הראשונות, יצרנו מצבים ויכולנו לכבוש, אבל שוב ניסינו לשנות את המשחק אחרי שספגנו שער", הסביר דוניס בסיום. "ספגנו שער קל מהקרן במחצית השנייה, ושוב היינו תחת לחץ לשנות את המשחק. אני חושב שהקבוצה שלנו צריכה מנוחה משתי סיבות: מנוחה לגוף ומנוחה לנפש, ואז שוב למצוא את האיזון כי בחודש האחרון שיחקנו משחקים רבים תוך 4-3 ימים. לפעמים פשוט צריך לנקות את הראש".
מי שלקח גם על עצמו את האכזבה היה יונתן כהן שכבש את שער השוויון השני בנוסף לפנדל שהחטיא: "כל עוד אנחנו לא מנצחים אנחנו מבואסים. אני חושב שאפשר לחלק את המשחק לשניים, את המחצית הראשונה שהייתה ככה-ככה בשבילנו והמחצית השנייה ששלטנו ברובה והגענו להרבה מצבים. חבל שלא לקחנו את שלוש הנקודות. צריך לחזור לתלם ולאופי שהראינו פה. אנחנו מייצרים הרבה מצבים השנה אבל סופגים שערים קלים שאסור לנו לספוג, וצריך להשתפר בזה. אין יריבה פשוטה בליגה הזו".
4 צפייה בגלריה
יונתן כהן
יונתן כהן
כהן. בכושר טוב
(צילום: עוז מועלם)

בנתניה מרוצים

לעומת מכבי ת"א, בנתניה דווקא מרוצים מהנקודה שהשיגו בבלומפילד. אמנם נתניה הוליכה פעמיים, אך העובדה שמדובר במשחק חוץ מול האלופה וקבוצה בעלת תקציב גבוה פי כמה, הכניסה את האורחת לפרופורציות.
"נכון שיכולנו לנצח את המשחק, וגם לכבוש יותר משער אחד במחצית הראשונה, אבל צריך להסתכל על חצי הכוס המלאה, גם תיקו זו תוצאה טובה ודי משקפת. אנחנו עם הפנים קדימה למשחק הבא".
4 צפייה בגלריה
מכבי נתניה
מכבי נתניה
שחקני נתניה
(צילום: עוז מועלם)
בנתניה החמיאו בעיקר לקוואן פרייטר. "הוא הוכיח שמדובר בשחקן ברמה גבוה מאוד, כוכב כדורגל", אמר אחד השחקנים. גם דני עמוס, שעצר פנדל של יונתן כהן, שוב הראה כמה הניסיון שלו חשוב.