פרשת הקוון לשעבר אורן בורנשטיין, שנחשד כי התחזה לכאורה למבקר במשחק ליגה לאומית, הגיע היום (רביעי) לסיום בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל עם ניצחון גדול של בורנשטיין.
הטענה הייתה כי הוא הגיע למשחק הליגה הלאומית בין הפועל ר"ג להפועל ירושלים ובכניסה הציג את עצמו כמבקר השופטים ואושר לו להיכנס. לאותו מגרש נשלח מבקר מטעם איגוד השופטים, שלא הורשה להיכנס לאחר שנאמר לו כי ישנו כבר מבקר (בורנשטיין) באצטדיון, כשיש לציין שמדובר בתקופת קורונה והתקנון הנלווה לה כולל איסור הגעת אנשים שלא בתפקיד למגרשים.
2 צפייה בגלריה
אורן בורנשטיין
אורן בורנשטיין
אורן בורנשטיין
(צילום: פרטי)
בבית הדין החליטו להתחשב בכך שבורנשטיין, אותו ייצג עורך הדין פז מוזר, נמצא כחודשיים בביתו, ומושעה מכל עבודת שיפוט ונטען כי זהו "עונש חמור בפני עצמו". בתביעה הדרישה הייתה להרחיק את בורנשטיין לחמש שנים, אך גזר הדין היה שונה לחלוטין.
בסופו של דבר הוחלט להעניש אותו בחודשיים השעיה (שכבר רוצתה) ובנוסף השעיה לשנה על תנאי בכל מקרה של הרשעה נוספת בעבירה של התנהגות בלתי הולמת או עבירה על חוקי ההתאחדות.
בנוסף נאמר כי התנצלותו הייתה כנה, כשמנגד צוין כי המעשה כאיש צוות שיפוט ותיק בזמן הקורנה ראוי היה שלא ייעשה.
בדיון היום אמר בורנשטיין: "לא הייתי צריך להגיע למשחק וברור לי כי אנו נמצאים בתקופת קורונה ואני מתנצל על כך".
2 צפייה בגלריה
בית הדין
בית הדין
בית הדין
(צילום: אורן אהרוני)
בורנשטיין אמר הערב ל-ynet: "כבר בהזדמנות הראשונה הבהרתי ששגיתי כשלא תיאמתי את הגעתי מראש. באתי במסגרת תפקידי כיו"ר ועד השופטים והייתי צריך לתאם לאור הקורונה וההנחיות. בין הדין הרשיע אותי בכך שפעלתי בניגוד להנחיות בזמן הקורונה. כל ניסיון איגוד השופטים ליחס לי מעשים שלא עשיתי כשלו בבית הדין".
"האיגוד ביקש שירחיק אותי לחמש שנים, והדיין קבע שההשעיה שהייתי בה עד כה היא עונש מספק. אני שמח שהתברר שצדקתי במה שאמרתי מההתחלה. אני שם את הסיפור מאחוריי וחוזר לתפקידי כעוזר שופט VAR וכיו"ר ועד השופטים, וממשיך לעשות ולפעול למען השופטים".