שבועיים אחרי שחגג את יום הולדתו ה-36 הודיע היום (שישי) אבירם ברוכיאן על פרישתו מכדורגל פעיל.
הקשר ההתקפי, אחיינו של האגדה הבית"רית בעבר, אורי מלמיליאן, ומי שהיה בעצמו סמל בבית"ר ירושלים לאחר שגדל במחלקת הנוער של הצהובים-שחורים, פירסם פוסט בעמוד האינסטגרם שלו עם סרטון מרגש מרגעיו הזכורים לאורך הקריירה, ובו כתב: "נולדתי ואמות בית"רי. זהו זה. הגיע הזמן לתלות את הנעליים ולהגיד תודה. תודה למשחק שאני כל כך אוהב, תודה על חלום שהתגשם ועל רגעים משמחים שילוו אותי לכל החיים. המועדון הזה לעולם יהיה חלק מהדם שלי".
2 צפייה בגלריה
אבירם ברוכיאן במדי בית"ר ירושלים
אבירם ברוכיאן במדי בית"ר ירושלים
אבירם ברוכיאן במדי בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
הקשר ששותף ב-201 משחקים בבית"ר ירושלים הספיק לזכות בשתי אליפויות בעידן ארקדי גאידמק (2007 ו-2008) לצידם של שחקנים נוספים שגדלו במחלקה כמו עמית בן שושן ואריאל הרוש. הוא הוסיף זכיות בשני גביעי מדינה וגביע טוטו אחד.
אחד המשחקים הזכורים ביותר של ברוכיאן היה הצמד שכבש בניצחון 1:2 על ויסלה קראקוב הפולנית בשלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות בעונת 2008/09. אותו ניצחון לא הספיק לשחקנים של יצחק שום, שהובסו 5:0 בגומלין בפולין.
2 צפייה בגלריה
אבירם ברוכיאן
אבירם ברוכיאן
אבירם ברוכיאן
(צילום: אורן אהרוני)
מלבד בית"ר ירושלים, ברוכיאן שיחק גם בפולוניה ורשה, והפועל באר שבע. בשנים האחרונות היה חלק מהפועל קטמון ועלה איתה לליגה הלאומית. באותה תקופה גם נכנס למוסד לגמילה מהימורים וזכה לתמיכה ומימון מהמועדון. בהמשך לבש את מדי הפועל ירושלים.
אחרי עונה אחת בהפועל ראשון לציון ירד לשחק בשנתיים האחרונות בליגות הנמוכות. לפני כשתי עונות במדי אדומים אשדוד מליגה א' דרום, ובעונה הקודמת במדי בית״ר נורדיה, קבוצת אוהדים שהוקמה ע״י אוהדי בית״ר שמנגדים לאלימות וגזענות. ברוכיאן דיבר לאורך השנים האחרונות על רצונו לפרוש במדי בית״ר ירושלים אך לא זכה לכך.
בסך הכול כבש ברוכיאן 42 שערים בליגת העל וכן שני שערים ב-10 הופעות במדי נבחרת ישראל. בצעירותו היה אחד השחקנים החשובים בנבחרת הצעירה שאימן גיא לוי, אשר ניצחה את צרפת במוקדמות ועשתה היסטוריה כשעלתה לטורניר הגמר של היורו עד גיל 21 בהולנד ב-2007.