הבעלים איציק ניסנוב, שהחזיק ב-37.5% ממניות הפועל תל אביב עם אחיו שרון, החליט לעזוב את הרכב הבעלות ולהעביר לשרון את מלוא מניותיו מסיבות אישיות השמורות עמו. "אין שום הבדל, אני נשאר הבעלים והכל בסדר בהפועל תל אביב", מסר ניסנוב ל-ynet. "במידה ויהיה רוכש רציני, נמכור. כרגע אין משהו מיוחד". גם מאיר תושב וזאב גרינברג שוקלים לעזוב.
במקביל, איש העסקים סעיד סרסור, המתגורר בלונדון ועוסק בין היתר בקידוחי גז טבעי גם במדינות המפרץ, שלח להפועל ת"א טיוטה של מסמך הבנות אליהן הגיע עם אחד מבעלי המועדון, בועז תושב המחזיק ב־37.5 אחוז, על כניסה לשותפות – אבל לא קיבל עדיין תשובה מיתר הבעלים.
4 צפייה בגלריה
איציק ניסנוב
איציק ניסנוב
איציק ניסנוב
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
הפועל תל אביב חגיגה עם האוהדים
הפועל תל אביב חגיגה עם האוהדים
הוגש מתווה לרכישה חלק מהמניות
(צילום: עוז מועלם)
סרסור קיבל פנייה מהיו"ר לשעבר אמיר לובין להיכנס כשותף במועדון, אבל התנה את ההשקעה שלו בכך שתושב יישאר יחד עימו. עו"ד רועי רוזן, שמייצג את סרסור, ביקש כבר לפני חודש לערוך בדיקת נאותות למועדון, אבל הפועל טרם העבירה את המסמכים הנדרשים.
על פי המתווה, סרסור יקבל את מניות הבעלות ללא תמורה, אבל יזרים מידי שנה כ־4.5 מיליון שקל כהשקעה (יותר מזאב גרינברג והניסנובים ביחד בממוצע לעונה) ותושב יעביר כ־1.5 עד שני מיליון שקל, ובהמשך סרסור ינסה למצוא טייקון שירכוש את המועדון. בנוסף, סרסור הסכים לשלם את החובות מפסקי הדין של אופ"א, לקחת על עצמו את הערבויות להלוואות מבנק מזרחי (המשמעות: הבעלים יקבלו החזר של שלושה מיליון שקל) ולהעביר לבעלים היוצאים 20 אחוז ממכירת והשאלת שחקנים שהיו במועדון בתקופתם. כמו כן, אם הפועל תגיע לשלב הבתים באירופה, יקבלו הבעלים החזר להשקעתם.
4 צפייה בגלריה
האחים ניסנוב ומורדי דדון
האחים ניסנוב ומורדי דדון
עדיין לא השיבו. האחים ניסנוב
(צילום: ראובן שוורץ)
תושב אישר כאמור את המתווה, ונציגיו של סרסור שוחחו גם עם גרינברג, אבל האחים ניסנוב טענו שלא ראו את הסכם ההבנות. בהפועל אמרו בתגובה כי המגמה היא למכור את כל מאת האחוזים של הבעלות וטענו כי קיימות שתי אופציות לרוכשים פוטנציאליים, כשבמקרה אחד האחים ניסנוב כבר מנהלים מגעים.
במקביל נודע כי גורמים בהפועל ניסו לעניין את שינו זוארץ באפשרות שירכוש את המועדון.

אבו עביד ימשיך, סרדל חתם

לצד המתיחות בהנהלה, מתקיימות ההכנות לעונה הבאה. מי שימשיך את דרכו במועדון הוא המגן בן ה-25 איאד אבו עביד. אבו עביד האריך את חוזהו בקבוצה, זאת לאחר שאופציית דור אלו ירדה מהפרק באופן סופי. בנוסף, לסגל של ניר קלינגר מצטרף ניב סרדל שיגיע מהפועל חיפה.
4 צפייה בגלריה
אלטון אקולטסה מול איאד אבו עביד
אלטון אקולטסה מול איאד אבו עביד
בתוכניות לעונה הבאה. אבו עביד
(צילום: ראובן שוורץ)
סרדל חתם לשנתיים במועדון ואמר לאחר החתימה: "אני שמח להגיע למועדון בסדר גודל של הפועל תל אביב. אני מודה לניר קלינגר ומשה סיני על האמון שנתנו בי. עכשיו חובת ההוכחה עליי, אני כבר לא יכול לחכות לרגע שאעלה על הדשא בבלומפילד".
פורסם לראשונה: 07:58, 23.07.20