ההודעה הרשמית אתמול (חמישי) על מינויו של איתי בן זאב ליו"ר הדירקטוריון שינהל את הפועל באר שבע במקומה של אלונה ברקת, הפכה את אחד המנכ"לים הבכירים והמוערכים במשק הישראלי לאיש החזק בקבוצה. בתקופה הקרובה, במקביל לתפקידו כמנכ"ל הבורסה לניירות ערך, יקים בן זאב דירקטוריון שיהיה למעשה מועצת המנהלים שתנהל את הקבוצה. בכוונתו לצרף לדירקטוריון אנשים בעלי רקע מתחום הניהול והספורט. הוא יעשה מאמץ שבדירקטוריון יהיה גם נציג של אוהדי הקבוצה ולא מן הנמנע, כמקובל בחברות רבות, שאלונה ברקת תציב בו נציג מטעמה, שכן היא עדיין תהיה הבעלים הרשמית של הקבוצה. כמו בן זאב, גם שאר חברי הדירקטוריון צפויים למלא את תפקידם בהתנדבות וללא קבלת שכר.
אגב, לפי הדו"חות הרשמיים של חברת "א.א החברה לקידום הספורט באר שבע בע"מ", החברה שהקימה אלונה ברקת לצורך השליטה בהפועל באר שבע, יש כבר דירקטוריון בו מכהנים שני דירקטורים בלבד: ברקת עצמה וכן ושלומי קוארטלר, ששמו כמעט ולא מוזכר בהקשר של הפועל באר שבע, אך בעולם העיסקי הוא מוכר כמי שעד לפני כשנתיים שימש כמנכ"ל חברת המחשבים "דל" בישראל.

1 צפייה בגלריה
עידן חדש. בן זאב
עידן חדש. בן זאב
עידן חדש. בן זאב
(צילום: נמרוד גליקמן)

לא ברור מה יהיה מעמדו של קוארטלר בדירקטוריון החדש ובכלל האם הדירקטוריון, בראשותו של בן זאב, יחליף למעשה את זה בראשותם של ברקת וקוארטלר. קוארטלר ביקש שלא להגיב. בן זאב הודיע שבתוך כמה ימים הוא יגבש את תוכניתו למועדון ואחריה היא תוצג בפני האוהדים.
בכל מקרה הדירקטוריון יכהן למעשה כצוות המתווה את מדיניות המועדון. במסגרתו יתקבלו ההחלטות המרכזיות. תחתיו תמשיך לכהן הנהלת הקבוצה כזרוע הביצועית, כשהאיש החזק בדרג הזה ימשיך להיות המנכ"ל אסי רחמים ולצידו שני הסמנכ"לים: עידו בר נתן וניר כץ. רחמים, שיום אחרי הודעת העזיבה של אלונה ברקת החליט לסיים את תפקידו בסיום העונה, ימשיך לפחות עד תום העונה הבאה. ההחלטה של רחמים להמשיך במועדון התבשלה על אש קטנה בשבועות האחרונים. במקביל ללחץ שהופעל עליו להישאר, רחמים הוכיח את חשיבותו למועדון בתקופה האחרונה כששילב זרועות עם הנאמן עו"ד יצחק יונגר ויחד הצליחו השניים להגיע להסכמות לקיצוץ שכר השחקנים עד סוף העונה. כמו כן, טיפל בחוזים החדשים, כפי שקרה עם מיגל ויטור, ז'וסואה, שיר צדק ואוהד לויטה.
ברגע שיוקם הדירקטוריון ויחל לתפקד - וכן תתבהר תמונת סגל השחקנים תחת חוזים מקוצצים לעונה הבאה - מי שצפוי לסיים את תפקידו במועדון הוא הנאמן, עו"ד יצחק יונגר. תחילה היה נדמה שיונגר יחזיק בקבוצה בנאמנות מברקת עד אשר ימצא רוכש לקבוצה, אך כעת, עם הקמת הדירקטוריון, הוא צפוי לסיים את משימתו במועדון. בסביבתה של אלונה ברקת מרוצים מאוד מההישגים אליהם הגיע יונגר וציינו את תרומתו המשמעותית לכך שהמועדון החל להתייצב לאחר אי הבהירות.