אחרי דחיות רבות בשל משבר הקורונה העולמי, באופ"א פירסמו את המועדים של פלייאוף היורו, וכן את לוחות הזמנים של הטורניר שנדחה ב-2021.
נבחרת ישראל תפגוש את סקוטלנד בפלייאוף היורו ב-8 באוקטובר, המשחק ייערך בגלזגו ויקבע מי תעלה לגמר (ייערך ב-12 בנובמבר) מול המנצחת בין סרביה ונורבגיה, ממנו יחולק הכרטיס הנכסף לטורניר. אגב, העולה מבין ארבע הנבחרות תשובץ לבית 4 ביורו, עם אנגליה, קרואטיה וצ'כיה.
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי נאבק עם ראיין כריסטי
ערן זהבי נאבק עם ראיין כריסטי
ערן זהבי נאבק עם ראיין כריסטי. מה יקרה באוקטובר?
(צילום: AP)
מבחינת תאריכים, היורו ייפתח ב-11 ביוני 2021 ויסתיים ב-11 ביולי. כל 12 הערים המארחות אישרו את השתתפותן, זאת למרות דיווחים בחודשים האחרונים כי כמה מהן לא יוכלו לעמוד בכך.
עוד הוחלט כי שלב הבתים של ליגת האלופות ייפתח ב-22 באוקטובר, כחודש מאוחר יותר מהתאריך המקורי, דבר שכמובן משפיע גם על הנציגות הישראליות.
בשל הצפיפות בלוחות הזמנים, לא יתקיימו במפעלים האירופים מפגשי בית וחוץ אלא רק משחק בודד. רק בפלייאוף העלייה לליגת האלופות ייערכו שני משחקים. המשמעות: האלופה שבדרך מכבי תל אביב, שתחל את הופעותיה בסיבוב המוקדמות הראשון, רחוקה חמישה משחקים משלב הבתים.
2 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב מכבי חיפה
מכבי תל אביב מכבי חיפה
יעלו לליגת האלופות? יונתן כהן
(צילום: אורן אהרוני)
בליגה האירופית הנציגות הישראליות צריכות לעבור ארבע יריבות (בארבעה משחקים) כדי לעלות לשלב הבתים.

לוח זמנים חדש למשחקי היורו

כמובן שהדחייה של היורו בשנה (פחות יום), גרם לשינויים בתאריכי המשחקים, אבל הם מזעריים. משחק הפתיחה בין טורקיה ואיטליה יתקיים ביום שישי, 11 ביוני 2021. אם ישראל תעשה את הבלתי ייאמן ותעפיל לטורניר, היא תפתח מול צ'כיה, במשחק שייערך ב-14 ביוני (יום שני) בגלזגו.
בית המוות, עם פורטוגל, גרמניה וצרפת יספק בין היתר מפגש בין שתי אלופות העולם האחרונות (15 ביוני במינכן), רונאלדו מול גרמניה ( 19 ביוני, גם במינכן) ושחזור של גמר היורו האחרון בין צרפת ופורטוגל (23 ביוני, בודפשט).