אירוע אלים התרחש אתמול (שבת) במהלך משחק נערים ג'. על פי עדות הורים של שחקני האורחת, במהלך המחצית השנייה, מיד לאחר שהמארחת השוותה, דרשו השחקנים המקומיים את הכדור כדי להניח בנקודת האמצע במטרה שהמשחק יחודש מיד, אבל אחד השחקנים של האורחת החזיק את הכדור וסירב לתת להם אותו.
באותו רגע נוצרה מהומה סביבו, כשאנשי הספסל של המארחת החלו לרוץ לעברו והאירוע הפך לעימות פיזי שכלל מכות ואגרופים לכיוון אותו נער.
2 צפייה בגלריה
אלימות במשחק נערים. אילוסטרציה
אלימות במשחק נערים. אילוסטרציה
אלימות במשחק נערים. אילוסטרציה
(צילום: EPA)
"אנחנו ההורים היינו רחוקים וכשקלטנו מה קורה רצנו להפריד", סיפר אחד האבות שנכח ביציע. "היו במקום גם אנשים שניסו לסייע תוך כדי שהחלה מהומה גדולה בתוך המגרש עם הרבה אנשים ואחרי כמה דקות הצלחנו להפריד. הילד נפגע בפנים וסובל מפנס בעין ומכות בגוף. בנוסף אליו היו עוד ילדים שנפגעו. אני המון שנים בכדורגל, לא נתקלתי בדבר כזה. השופט סירב לבקשתנו לסיים את המשחק והסתפק בעצירתו. הוא דיבר עם הקפטן שלנו ודרש שהשחקנים יעלו בחזרה ואם לא הם יספגו הפסד טכני. רק חלק מהילדים הסכים לחזור לשחק. רוב הילדים חטפו טראומה מהמפגש הזה".
ההורים שנכחו באירוע ייעצו לאמו של הילד (שלא נכחה במגרש) שתפנה למשטרה והיא צפויה לעשות זאת במהלך היום, כשבנוסף תגיש הקבוצה תלונה להתאחדות לכדורגל נגד יריבתה והשופט בטענה שלא סיים את המשחק, שהסתיים בניצחון לטובת המארחת.
אמו של הנער שהייתה איתו אמש במיון בבית החולים, שם עבר בנה סדרת בדיקות, מתקשה עדיין להתאושש: "הילד שלי הוא ילד רגוע שאף פעם לא נתקל בכזה מקרה אלים ומזעזע. איך יתכן שאימא שולחת את הבן שלה לכדורגל ומקבלת אותו ככה. אני מבחינתי לא אשלח אותו יותר לשחק כדורגל. אני מקווה שמישהו ייתן את הדין על מה שקרה".
הורה אחר הוסיף: "זה קרה לפתע, בלי התרעות מיוחדות. שחקני היריבה כבשו והשמחה שלהם התבטאה באלימות של אגרופים ובעיטות! קבוצת חוליגנים התנפלה על הבלם וכעשרה מקומיים החלו להכות את הנער שנפל. למעשה הצטרפו שחקני הספסל והמשיכו לתת אגרופים ולבעוט ללא הפסקה בכל גופו, כולל בפניו ובשפה עדינה 'פוצצו אותו במכות'".
2 צפייה בגלריה
"מקרה אלים ומזעזע". אילוסטרציה
"מקרה אלים ומזעזע". אילוסטרציה
"מקרה אלים ומזעזע". אילוסטרציה
(צילום: AFP)
"המשחק הופסק, אך להפתעתנו ודאבוננו, החליט השופט להמשיך את המשחק למרות בקשות לפסול אותו. כחצי שעה של ויכוחים וקריאות ההורים 'לא לאלימות - להפסיק את המשחק', הכריח השופט את השחקנים להמשיך לשחק. אני קורא להתאחדות לכדורגל לראות את התמונות של הנער, לשמוע את קולי ולפסול את הקבוצה לשחק עד סוף העונה ולחייב את המאמן להתנצל בפני הנער ששוכב כעת בכאביו הפיזיים והנפשיים".
יו"ר הקבוצה המארחת מסר בתגובה: "לאחר שער השוויון שהבקענו שחקן שלנו ניגש לשער כדי להביא את הכדור ורצה להניח אותו באמצע המגרש כדי לחדש את המשחק, ואז שחקן שלהם שלח לעברו אגרוף. ורק אז שחקן שלנו הגיב והתחילה מהומה ומכות. זה לא שרק אנחנו הרבצנו .מיהרנו להיכנס למגרש להרגיע את המהומה ותוך שתי דקות הכל נרגע ובהמשך חודש המשחק. הם אלו שהתחילו בכל הבלגן שהיה והם אלו שמנפחים הכל יותר מדי".