מגן בית"ר ירושלים, אנטואן קונט, נידון היום (שלישי) בצרפת לשנת מאסר בפועל, עוד שנתיים על תנאי וקנס של 25 אלף אירו, בעקבות מקרה בו תקף אדם. המקרה התרחש בדצמבר 2016. כעת ספק גדול אם יחזור לבית"ר וישלים בה את חוזהו.
צעירים מקומיים סיפרו כי היו עדים למקרה בו תקף קונט, אז שחקן ריימס, תלמיד תיכון באלת בייסבול ברחוב. הוא ביצע את המעשה אחרי שהתלמיד התערב בוויכוח בינו לבין בת זוגו וגרם לו לפציעה קשה.
1 צפייה בגלריה
אנטואן קונט
אנטואן קונט
אנטואן קונט
(צילום: עוז מועלם)
קונט הורשע באלימות תוך שימוש בנשק קר ונאסר עליו לשחק בליגה הצרפתית. בשל כך הוא עזב את המדינה והגיע לבית"ר. "אנטואן מתחרט על המעשים, הוא לא הבין אז את החומרה וההשלכות שלהם". אמר סניגורו במשפט. "מדובר באלימות, אבל אנטואן לקח בה חלק קטן מאוד".
הנער המותקף, ליאם ז'אן, סיפר בראיון בצרפת, את מה שקרה באותם רגעים מפחידים עבורו ב-8 בדצמבר 2016: "שמעתי דלת נפתחת בצורה רועשת, ואישה צורחת ובוכה. התקרבתי וראיתי אותה נופלת. החלטתי להתערב, ואז קונטה התחיל לקלל אותי, ואמר לי לעזוב את המקום".
"באתי לעזוב ורציתי להתקשר למשטרה, אבל הוא התקרב אליי עם אלת בייסבול וגז מדמיע ביד השנייה. אמרתי לו שאין סיבה שיתקוף אותי, אבל הוא היכה אותי עם האלה ברגל, ואחרי זה בראש. חברים שלי ברחו. ברגע שפתחתי את העיניים ראיתי אותו עליי והוא המשיך לקלל אותי. ברחתי, אבל אחרי 100 מטר פשוט לא יכולתי יותר, ואחד החברים שלי סחב אותי".
תגובת בית"ר: "אנחנו נלמד את פסק הדין של אנטואן קונטה, ואת המשמעויות הנגזרות מכך ונגיב באופן מסודר"