לאחר תקופה ארוכה, סוף סוף בשורה משמחת לאוהדי הספורט בישראל: משרדי הספורט והבריאות הגיעו לסיכום לפיו קבוצות הספורט המקצועניות בישראל יוכלו לחזור לאימונים כבר ביום רביעי הקרוב, ה-14 באוקטובר, בתנאים של בידוד ביתי מחמיר לשחקנים.
מדובר במהלך דומה לזה שאיפשר את חזרת הספורט בגל הקודם של התפרצות נגיף הקורונה, אז חודשו משחקי ליגות העל בכדורגל וכדורסל כאשר על השחקנים והצוותים נאסר לצאת מבתיהם לכל מטרה שהיא. שר התרבות והספורט חילי טרופר נאבק לאחרונה על החזרתו של הספורט הישראלי, והיום הוחלט בתיאום עם משרד הבריאות על שינוי התקנות.
2 צפייה בגלריה
חילי טרופר ביציע
חילי טרופר ביציע
השר חילי טרופר ביציע. "מודה למשרד הבריאות על ההבנה"
(צילום: אורן אהרוני)
שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר: "הבטחנו כי ניאבק על חזרתו של הספורט הישראלי ואני שמח בהחלטה החשובה אליה הגענו בתיאום עם משרד הבריאות. שר הבריאות יולי אדלשטיין גילה הבנה למצב הקשה ואני מודה לו על ההקשבה והמחויבות לנושא. המשך רציפות הענף חשובה וקריטית הן מבחינה כלכלית והן מבחינה מורלית עבור הציבור הישראלי כולו. נמשיך לפעול במרץ ובאחריות כדי שכלל הספורטאים וענפי הספורט יוכלו לשוב לפעילות בצורה בטוחה ושמאות אלפי האוהדים יוכלו ליהנות ממשחקים ותחרויות".
ארז כלפון יו"ר מנהלת הליגות בכדורגל אמר: "אני מבקש להודות לשר טרופר ולשר הבריאות מר יולי אדלשטיין על האוזן הקשובה וההבנה לחשיבות החזרה המיידית לאימונים. תודה מיוחדת לפרופ' איתמר גרוטו, ידיד אמת של הספורט שהיה קשוב לפניותינו. מחר, לאחר קבלת האישור הרשמי על ידי ממשלת ישראל, תוציא המנהלת הנחיות מסודרות לקבוצות בכל הקשור להתנהלות והקפדה על הוראות משרד הבריאות עם חידוש האימונים ולקראת חידוש המשחקים. הספורט המקצועני עמד בפני שוקת שבורה וכעת עלינו להתארגן באופן מיידי לחזרה למשחקים עד סוף החודש.
2 צפייה בגלריה
ארז כלפון. "הספורט המקצועני עמד בפני שוקת שבורה"
ארז כלפון. "הספורט המקצועני עמד בפני שוקת שבורה"
ארז כלפון. "הספורט המקצועני עמד בפני שוקת שבורה"
(צילום: מינהלת הליגות לכדורגל)
"אני מבקש להודות לבעלי קבוצות, שחקנים ומאמנים בענף ועל התמיכה והעידוד ששאבתי מהם לאורך המאבק. הוכחנו כי עמידה על עקרונות, שמירה על הוראות החוק ותוך שיתוף פעולה עם משרדי הממשלה, הביאה לבסוף לשמירה על פרנסתם של 5,000 משפחות, וקרן של תקווה למיליוני אוהדים בבתים".
גם במינהלת הכדורסל הוציאו הודעה: "מנהלת ליגת ווינר סל מודה לשר הספורט חילי טרופר על מאבקו הנחוש להחזרת הכדורסל והכדורגל לפעילות. אנחנו מודעים לתקופה הלא פשוטה בה אנו נמצאים ומודים גם למשרד הבריאות שמצא לנכון להקל את ההנחיות בנוגע אלינו. מקווים שנוכל לחדש את משחקי ליגת ווינר בהקדם".