לאפו אלקן האיטלקי (43), יורש אימפריית פיאט ונצר לשושלת אניילי, ממשפחות האצולה המשפיעות ביותר בעשרות השנים האחרונות באיטליה, הצליח לרתום את נבחרת ישראל בכדורגל למיזם סולידרי שאפתני שהוא מקדם באמצעות קרן "לאפס" הפילנטרופית שלו, שאיתה הוא מקדם בשנים האחרונות עשרות מיזמי תרומה וסולידריות לנזקקים באיטליה.
בפרויקט המדובר ישראל מצטרפת לנבחרות איטליה ופורטוגל. המטרה המרכזית היא להעביר מסר מהשחקנים של הנבחרת לאוהדים: "אתם תמיד לצידנו ברגעים יפים אך גם קשים. כעת, בימים של משבר קורונה שפוקד רבים מכם, זאת חובתנו להירתם למענכם". הקרן שנושאת את שמו, בשיתוף חברת עיצוב מוצר והפרסום שבבעלותו, פיתחה פורמט בו שחקני כל אחת מהנבחרות יצולמו באותה זווית כשכף ידם צבועה בדגל הלאום שלהם, מונחת על החזה של חולצתם.
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
מיזם מבורך. שחקני נבחרת ישראל
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
לאפו אלקן
לאפו אלקן
"חובתנו להירתם למענכם". לאפו אלקן
(צילום: יובל חן)
4 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו חוגג עם דייגו ז'וטה
כריסטיאנו רונאלדו חוגג עם דייגו ז'וטה
כריסטיאנו רונאלדו ודיוגו ז'וטה גם ישתתפו
(צילום: רויטרס)
"אלו שלוש נבחרות שיקרות לליבי", מסביר לאפו בראיון בלעדי ל"ידיעות אחרונות". "והקמפיין נועד לגייס תרומות לנזקקים. אנו לצערי בשעה בה אנשים באמת רעבים לאוכל. וזאת מחויבותי להירתם כדי לסייע".
בחודשים האחרונים הוא כבר הצליח לרתום מרבים מכוכבי הכדורגל וענפי ספורט נוספים מאיטליה למיזם של גיוס תרומות למען נזקקים. כוכבי כדורגל בעבר ובהווה, מכריסטיאנו רונאלדו, ג'יג'י בופון, פאולו מלדיני, נהג הפורמולה 1 של פרארי שארל לקלר ורבים אחרים, הצטלמו עם מסיכות עם דגלי הלאום שלהם במטרה לעודד אחווה ותרומות. הכוונה היא ששלוש הנבחרות יחשפו לציבור את הקמפיין במשחקיהן הקרובים בתחילת השבוע, קמפיין המונים של גיוס אוכל ותרומות. עבור נבחרת ישראל, זאת הזדמנות נדירה להיכלל לצידן של נבחרות בינלאומיות מן השורה הראשונה כמו איטליה ופורטוגל, וזאת רק משום שלאפו לא מסתיר את זהותו כיהודי, ואהבתו לישראל.
4 צפייה בגלריה
לאפו אלקן
לאפו אלקן
נרתם למען הנזקקים. לאפו אלקן
(צילום: יובל חן)
אלקן שהה כאמור בשבועיים האחרונים בישראל על מנת לקדם שיתופי פעולה בין יזמים וחברות מישראל, איטליה וגם עם איחוד האמירויות. אלקן התלהב מאוד מהסכם השלום החדש. "אני רוצה למתג את ישראל כמדינת האהבה", הוא מסביר בראיון שמתפרסם היום במוסף ממון של "ידיעות אחרונות". לדבריו, הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות הפריח בו תקווה גדולה והוא רואה הזדמנות לרתום את המגזר השלישי בשלוש המדינות האלה כדי ליצור יחד כוח עולמי גדול שיפעל למען הטוב שבעולם, למען הכלל ובעיקר למען נזקקים ונלחשים. "המטרה היא לאחד כוחות, את היצירתיות הישראליות עם כוח השיווק והעיצוב של איטליה ועם החדשנות של איחוד האמירויות, כדי לפעול למען סולידריות עולמית גדולה".
הראיון המלא עם לאפו אלקן: היום במוסף ממון שישי של "ידיעות אחרונות"