משרד הבריאות אמור היה לדון באופציה להגדיל את כמות האוהדים במגרשים רק בעוד עשרה ימים, אבל יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, פעל מאחורי הקלעים מול משרדי הבריאות והספורט, וייתכן כי כבר במחזור המשחקים הבא תגדל הכמות בצורה ניכרת. זה יקרה רק בתנאי אחד: שמחזור המשחקים הקרוב יעבור ללא הפרות והתגודדויות של קהל מחוץ לאצטדיונים.
בשלב זה אושרה כניסת 1,500 צופים, מהלך שייצא לפועל החל ממשחקי הליגה הלאומית מחר (שישי) ודרך משחקי ליגת העל בשבת. יו"ר מינהלת הליגות ארז כלפון ובעלי הקבוצות הגדולות העדיפו תחילה שלא לקבל את המתווה, אבל שר הספורט חילי טרופר הציב אולטימטום לפיו אם לא יקבלו את המכסה הנוכחית הוא יחל בכרסום רשת הביטחון, ובכל מקרה לא תגדל כמות האוהדים עד שלא תהיה מדרגה ראשונית של אותם 1,500.
2 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון. פעל מאחורי הקלעים
(צילום: אורן אהרוני)
עם זאת, יו"ר ההתאחדות נפגש בשבת האחרונה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וקיים פגישות נוספות בימים האחרונים בתמיכת טרופר וראש המטה שלו גיא גוטמן, שנחשב לדמות מוערכת מאוד בקידום חזרת הקהל. המהלך ייצא כאמור לפועל רק בהתאם למה שיקרה במחזור המשחקים הקרוב, ולכן גם בממשלה הבהירו שלאוהדים תהיה אחריות בהתנהגות שלהם.
ההתנהלות של האוהדים בימים הקרובים תשפיע גם על כניסת הקהל למשחקי הנבחרת עם פתיחת מוקדמות המונדיאל מול דנמרק וסקוטלנד בבלומפילד, כשיישנם מגעים מתקדמים בין חסון למשרד הבריאות בנוגע לאישור שליש מתכולת האצטדיון במשחקי הנבחרת.
2 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת ישראל
אוהדי נבחרת ישראל
אוהדי נבחרת ישראל
(צילום: אורן אהרוני)
במקביל, במועדונים החליטו לבצע הגרלות בין המינויים לקראת החזרה למגרשים, כשייבחרו 1,500 מהם בכל משחק. אולם ארגוני האוהדים במועדונים הגדולים, כולל במכבי והפועל ת"א, יחד עם מכבי חיפה ואחרים, הודיעו כי יחרימו את המשחקים מאחר שהם לא מוכנים להיות חלק מהפורמט המצומצם.