זעם רב במכבי חיפה על השופט איתן שמואלביץ', ששרק אתמול (ראשון) לפנדל בתוספת הזמן ב-2:2 מול הפועל חיפה בדרבי.
במועדון שלחו מכתב ליו"ר איגוד השופטים, רונית תירוש, שבו מחו על השיפוט וביקשו שלא לשבץ אותו יותר במשחקים של הקבוצה.
1 צפייה בגלריה
איתן שמואלביץ'
איתן שמואלביץ'
איתן שמואלביץ'
(צילום: אורן אהרוני)
הירוקים כתבו בין היתר במכתב לתירוש: "אנו פונים אלייך בבקשה לחשוף את תוכן השיחה בין שופטי ה-VAR לבין שופט המשחק, איתן שמואלביץ', מרגע השריקה לפנדל בדקה ה-91 ועד להחלטה לאשרו. ההחלטה התמוהה לשריקה לפנדל, שלא שונתה במשך דקות ארוכות, מעלה תהיות רבות בנוגע לנחיצות השימוש בטכנולוגיה ובאפקטיביות שלה. ברור לכל כי להחלטה הייתה השפעה ישירה ומכרעת על תוצאת המשחק. יצאנו לצערנו בתחושה של קיפוח עד אובדן אמון. מוטב ונכון יהיה שלא לשבץ את השופט איתן שמואלביץ' במשחקי מכבי חיפה".
תירוש עצמה הגיבה לדברים: ״על פי פרוטוקול IFAB, ובהתאם להנחיותיו, איגוד השופטים אינו חושף את תוכן השיחות בין שופטי המסך, היות ומדובר בהתייעצות פנימית בלבד. יתרה מזאת, קיימת עתירה עקרונית בנושא וזאת גם תגובתנו לעתירה. יחד עם זאת, ביקשתי לבדוק את השיחה שהתנהלה בין שופט המסך, נאאל עודה, לבין השופט המרכזי איתן שמואלביץ׳, ואכן הומלץ לשופט להגיע ולבדוק במסך האם יש פנדל".
"שופט המסך אמר שלא זיהה עבירה למרות שהיה מגע קל אבל כזה שלא מצדיק לטעמו שריקה לעבירה. כידוע, בליגה הישראלית (כמו בכל אירופה), שלא כמו בליגה האנגלית, רק השופט המרכזי הוא המחליט והקובע. הוועדה המקצועית תבחן את האירוע, כולל מערכת השמע, ותפרסם את מסקנותיה מחר. ובאשר לשיבוץ השופט במשחקי מכבי חיפה, רק משבץ השופטים איתן תבריזי הוא הקובע".